Är linfrökaka och linfröpellets samma sak?

Sv: Är linfrökaka och linfröpellets samma sak?

Jag är också osäker. Behöver verkligen proteinet och tkr det från linfrökakan borde vara en av de bättre typer. Någon mer som vet? På produktbladet står det att det ska kokas, har gett pellets innan och det skulle inte göra det blir bara förvirrad.

Jag är också osäker. Behöver verkligen proteinet och tkr det från linfrökakan borde vara en av de bättre typer. Någon mer som vet? På produktbladet står det att det ska kokas, har gett pellets innan och det skulle inte göra det blir bara förvirrad.

Jaså är det inte KAKA du ger nu? Utan rena linfrön?!
I vilket fall som helst ska du följa det som står på förpackningen men kaka och pellets brukar vara färdigbehandlade och ska inte behöva kokas som man gör med hela linfrön (krossade behöver inte heller kokas/stöpas).

Själv ger jag linfröpellets till min häst för att få blank päls, och försökte hitta lite info om det. Vad jag hittade var dels att det kan finnas cyanidrester i linfröpellets/kaka, därför ska man inte ge så mycket. Och proteinsammansättningen är inte optimal för häst, så jag håller mig till 3 dl (ca 200g) per dag.

Det är kaka jag ger. Är för lat och hålla på och koka linfrö. Har gett pellets men det gick inte att få tag i.

Hoppsan dwet lät ju farligt :confused:. Jag läste på produktbladet då var det nån annan komponent den innehöll. Står i mitt gamla inlägg här. Nu blir jag ju lite nervös här. Någon mer som vet??

Hippo Lin Cubes har en balanserad effekt på både kolik och diarré. Även allergiska besvär kan lindras med linfrökaka.
QUOTE]

Är det någon som råkat ut för att hästar är allergiska mot
t ex linfrökaka/linfrön? Jag misstänker att min häst ev. kan vara det, men undrar om någon mer känns vid detta och hur symtom isåfall uppkommit?

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
939
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
916
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 084
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka