1 dl havre

Sv: 1 dl havre

Jag är tyvärr jättedålig på o räkna foder själv, så det är sånt jag brukar överlåta på andra. Själv ger jag min grovfoderanalys till en som räknar foderstater, så hon räknar åt mig. Sen provar jag det på hästarna o skulle det gå åt fel håll så räknar hon om tills det blir perfekt för varje individ (har 6 hästar o alla har olika behov)

Sv: 1 dl havre

Ja definitivt. Jag har fyra totalt olika individer.
Kan inget direkt om foder heller. Visste inte ens det där med kvoten :o
När jag fick hem min grovfoder analys så pratade jag med en som räknar foderstater men hon rekomenderade internet sidan.
Jag gjorde väl fel kanske.. Antagligen..

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: mackan
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 602
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 650
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka