R
reykurboy
Sv: Bensnören på täcke??
Jag spänner oftast som 1:an eller möjligtvis som 3:an. Sitter bäst så tycker jag.
Jag spänner oftast som 1:an eller möjligtvis som 3:an. Sitter bäst så tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gör enligt 1.
Skulle aldrig falla mig in att göra enligt 3 på någon annan häst än min att stå och joxa mellan bakbenen på en häst man inte känner helt tycker jag är farligt. Förstår inte heller fördelen med det sättet.
Nummer två känns som om snörena kan hänga lite väl mycket om täcket hamnar snett = risk för att hästen fastnar.
Alt. 3 om man ska ha bensnören.
Mina hästar har oftast bara haft svansrem, täckena ligger utmärkt ändå trots mycket rullande. Oftast är bensnörena helt överflödiga, men folk vågar inte testa utan..
Inget av det. Alltid bara svans-snöre! Det är absolut enklast, inget som skaver, inget krångligt knäppande varken på eller av. Hade ett sto förut som surade varje gång vi knäppte snörena enligt 1 el 2, så vi gick över till svans-snöre och alla blev glada. Täcket ligger på plats ändå, fast de rullar sig.
Alt. 3 om man ska ha bensnören.
Mina hästar har oftast bara haft svansrem, täckena ligger utmärkt ändå trots mycket rullande. Oftast är bensnörena helt överflödiga, men folk vågar inte testa utan..
Hur menar du då? Alltså hur sitter den då?Håller med om att täcken med svansrem ligger absolut bäst, men vart hittar man sådana nuförtiden? (menar sån som man knäpper. Inte ett snöre längre ner) Förr var det så på alla täcken, men nu verkar det bara vara bensnören.