Avmaskning på recept.....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Quiss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 625
Sv: Avmaskning på recept.....

passar på att ställa en fråga..
har 2 st pollar som går ihop med varandra, men måste jag då köpa 2 st kolla masken?? har en mask har ju den andra med eller?? då blir det minsann inte billigt med avmaskning... kolla masken kostar 280 spänn!!! + avmaskningsmedel!! ca 180... har man då två hästar så blir ju det upp emot 900!! hjälp vad dyrt! tacksam för svar!

Sv: Avmaskning på recept.....

Om du inte vet om hästen har mask eller hur mycket, så måste du kolla båda två från start. Svaret avgör om du sen behöver avmaska båda och med vilket preparat.

Vi får räkna med att det kostar, det är på något sätt resultatet av hästhållning på mindre gårdar. Har du goda rutiner kan det räcka med ett träckprov ;) Bra rutiner är mycket mark = växelbete, trädor, rotationer mellan sådd och bete etc eller att du mockar hagen regelbundet.

Å andra sidan så finns det bara de aktiva substanserna vi har i dag. Ju längre vi kan skjuta resistensen framför oss desto bättre - det är ÅR innan något nytt medel forskats fram.

Liknande trådar

Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
80 81 82
Svar
1 622
· Visningar
166 186
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 808
Senast: Luleå
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att reda ut vår snart treåriga stövarhanes beteende, jag känner att när jag försöker tänka igenom detta själv fastnar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 401
Senast: escodobe
·
  • Låst
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept behöver du visa att du...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
260 336
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka