Sv: Avmasknings FAQ (LÄS HÄR FÖRST)
( delvis)
Har tagot träckprov på de tre föl som finns i stallet
Föl 1 nollade på både blodsmask och spolmask( dock hade jag fysiskt sett långa maskar i avföringen på just detta föl bara en vecka innan prov- så litar inte på det resultatet riktigt!
Föl 2 700 spolmask 550 blodmask
föl 3 500 spolmask 350 bodmask
Slickade provet v slus studie om resistans på axilur
De ville nu ha fler prover på de två som fick mask påsvisat och jag ska ju öven maska med just axilur sedan och ta nytt prov efter ca 10 dagar.
Min fråga vad ska jag göra åt blodmasken, för just den tar ju inte axilur?
Vill ju inte låta det bara vara, eller vad tycker ni?
samtidigt ska ju fölen ingå i stidien och blandar jag in ett annat medel lär det kanske störa reultaten?
Spontant skulle jag vilja maska med ivermectinmedel efter denna axilursprutan, allstå om tidigast 4 veckor
( delvis)
Har tagot träckprov på de tre föl som finns i stallet
Föl 1 nollade på både blodsmask och spolmask( dock hade jag fysiskt sett långa maskar i avföringen på just detta föl bara en vecka innan prov- så litar inte på det resultatet riktigt!
Föl 2 700 spolmask 550 blodmask
föl 3 500 spolmask 350 bodmask
Slickade provet v slus studie om resistans på axilur
De ville nu ha fler prover på de två som fick mask påsvisat och jag ska ju öven maska med just axilur sedan och ta nytt prov efter ca 10 dagar.
Min fråga vad ska jag göra åt blodmasken, för just den tar ju inte axilur?
Vill ju inte låta det bara vara, eller vad tycker ni?
samtidigt ska ju fölen ingå i stidien och blandar jag in ett annat medel lär det kanske störa reultaten?
Spontant skulle jag vilja maska med ivermectinmedel efter denna axilursprutan, allstå om tidigast 4 veckor