Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Boj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 622
  • Visningar Visningar 165 986
Ingen fara! Bara så nyfiken på min ursprungsfråga 😁

Jag förstod det som att han jobbade med diagnostik av parasiter men det var en veterinärpodd så jag hängde inte helt med på allt i den biten 😅 Men de hade också en bit om råd till hästägare och då förstod jag det som att träckprovet med skulle vara för att skilja ut hästar som behövde MER avmaskning än 1-2 gånger/år med betande hästar. Samt inget alls om mockning av hage. Avsnittet var från 2022 och detta tillsammans med hans titel/forskningsområde gjorde mig ganska konfunderad. Jag vill inte direkt tänka konspiratoriskt om big pharma men podden hålls av Boehringer Ingelheim och detta var första avsnitten så har inget hum om innehållet ännu.
Som sagt så har de helt andra rekommendationer om avmaskning så blir svårt att jämföra. Generellt har ju usa en annan syn på mycket inom veterinärmedicin, jämfört med Europa.

https://www.vet.upenn.edu/veterinar...quine-field-service/deworming-recommendations

Som sagt så har de helt andra rekommendationer om avmaskning så blir svårt att jämföra. Generellt har ju usa en annan syn på mycket inom veterinärmedicin, jämfört med Europa.

https://www.vet.upenn.edu/veterinar...quine-field-service/deworming-recommendations

Ja precis. Fattar inte varför en svensk podd då gör avsnitt med någon de framställer som den mest framstående och snarare som att Sverige inte har bra rekommendationer som jag uppfattade avsnitten. Han var ju dansk i grunden så det diskuterades ju en del ändå skillnaderna här mot USA. Nåja!

Liknande trådar

• Låst
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept behöver du visa att du...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
260 223
Senast: sassiball
·
U
  • Låst
Hästvård Sökte i forumet men hittade ingen liknande tråd. Köpte min unghäst i somras, och antog såklart att han var avmaskad innan dess...
Svar
1
· Visningar
1 213
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård Har Madick fortfarande tid och ork att vara vår avmaskningsguru? Här är i alla fall min fråga Min häst har för första gången på...
Svar
10
· Visningar
1 548
Senast: Burza
·
H
  • Låst
Hästvård Fyll gärna i info listan så blir det lättare att hålla koll på alla olika maskar och preparat. Det är en djungel att läsa om vad de...
Svar
1
· Visningar
1 834
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈