Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle låta grannen göra som den vill med sina hästar och ta in min och ge lunchhö, som du provat med!
Det låter som om det inte alls fungerar att ha Phigalle hoss dina grannar. Försök att få tag på ett sällskap till Phigalle och ha han hemma så han får den maten han behöver.
Men kom igen, du tycker det är för länge att vänta till 15 på eftermiddagen efter fruksot. Dina hästar fick ju 2 och 4 kg hö klockan 19.30 och får vänta till 7 på morgonen innan nästa fodring, vilket är 11,5 timmar. Det är ju mycket längre än Ts häst.
Så länge hästarna får en ordentlig frukost och har något att plocka med i hagen klarar de sig säkert även om det inte är helt optimalt.
Jag har tyvärr inte den ekonomin att förse en till häst med hö,kraft,vet,hov och försäkring tyvärr även om det hade varit det enklaste alternativet.
Idag så har jag främmat på förmiddagen så jag tog in honom strax efter 12 så han är inne och äter hö nu och så släpper jag ut honom när jag hämtar storpojken på dagis runt 13.15. Mån-Ons funkar det att göra så-lättast iaf.
Det tråkiga är att han inte får vara ute så pass mycket som jag vill.
Fast nu ger du ju han inne ändå, och det ville du ju inte göra..Hej,
Nu har jag pratat med grannmamman och dom ska nu ge sina hästar middagshö ute i hagen runt 14-15 tiden och då 1kg var.
Så nu får jag försöka hålla detta:
kl 6.10 utsläpp, 2kg hö ute Mån+Ons. (jag, innan barnen vaknat)
kl 7 utsläpp Tis,Tors,Fred (grannen tror det är runt 7 iaf)
kl ca 10.30 lunchhö i box 1,5kg (jag)
kl ca 11.30 utsläpp (jag) (jag får kolla och se hur lång tid det tar för honom att äta)
kl ca14-15 middagshö ute 1kg (grannen)
kl ca 20.30 insläpp, 3-3,5kg hö + kraft
=7,5-8kg hö
fodringstider:
ca 4 timmar mellan frukost och lunch
ca 2 1/2-3 1/2 timmar mellan lunch och middag
ca 5 timmar mellan middag och kväll
ca 10 timmar från det han får kvällshöt tills han får frukosthöt.
Är det bättre så här?