Kan man ge kraftfoder en gång om dagen? :S

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare CrazyGirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 3 628
Sv: Kan man ge kraftfoder en gång om dagen? :S

Den lilla mängden går jättebra att ge i en giva, absolut inga problem.

Okej.
De är max vad han får per dag.
Blir alltså tillsammans 1 liter kraftfoder.
Plus miniraler o sånt i.
Men då vet jag :)

Vilken rekomenderar ni, två gånger om dagen eller en ?
Och då blir de på kvällen!? :S

Blir förvirrad, aaa..
En del skriver si o så.
Vilken är bäst, två eller en?
Hur ska jag göra med min ?
En eller två gånger om dagen?..

Mitt råd är (citerar mej själv):
TS häst får ju långt under föreskriven mängd/tillfälle för att hinna tillgodogöra sig innhållet i fodergivan samt att den har fri tillgång till hö dagtid och stor natthögiva så i hennes fall finns ingen orsak att ändra på något som jag ser det...

Fast du har ju redan mycket tidigt i tråden fått svaret att det är helt ok med din lilla giva att bara ge 1 ggr/dag....

Ja.
Men då kan någon annan komma och skriva, att man hellre ska ge två gånger om dagen.
Men han kommer få en gång om dagen, och har fri tillgång på hö i hagen.
Och lite större mängd på kvällen, precis som jah gjort med min tidigare häst.

Ja.
Men då kan någon annan komma och skriva, att man hellre ska ge två gånger om dagen.

Du behöver ju inte tro på alla svar du får. Det är fullständigt omöjligt. Bara för att någon skriver någonting här kan man nog inte ta för givet att det är sant och det enda riktiga. Då måste man i så fall veta vilka alla användare är i verkligheten. det tycker jag i alla fall.

OBS detta är inte riktat mot ngn som har svarat i tråden utan bara ngt jag tänkte på när jag läste ett av ts tidigare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 546
Senast: lundsbo
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka