Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Har blivit tjafs om hur mkt min häst ska ha att äta. De äter som sagt var hösilage... just nu får hon 6 kg per dygn. 1kg till frukost...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 690
Senast: Ökenvind
·
Hästvård ..jag skulle vilja veta vad man får/kan få reda på om man tar ett sådant. Är inte så påläst men någon klok bukare borde kunna förklara...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Madick
·
Foder & Strö Vi har ett väl passande hö till våra hästar med utmärkta värden rakt igenom. Denna gång beställde vi riktigt proteinrikt för vi har...
Svar
1
· Visningar
674
C
  • Låst
Hästvård Har en häst som antagligen fått en hovböld nu lagom till helgen. Eftersom hennes tillstånd inte har blivit sämre o hon inte har nån...
2
Svar
25
· Visningar
18 237
Senast: Snuffsan
·
A
Hästvård Hejsan. Jag hoppas att detta bara är en slump men behöver hjälp, kanske ni här på Buke har någon idé om nån här själv varit med om det...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Totola
·
Hästvård Är det någon som har det som kan visa. Jag trodde jag visste hur det såg ut men nu börjar jag bli mycket osäker. Såret jag står med ser...
Svar
2
· Visningar
1 902
Senast: Suuz
·
Hästvård Jag har Precis köpt en ponny. Ägaren säger att hon är reglebundet vaccinerad (vilket jag tvivlar på). Det står inget i hennes pass, men...
Svar
11
· Visningar
1 254
Senast: BabieBus
·
Hästvård Hej, jag har min häst ute på foder för senare köp. han vetrinärbesiktades igår och det visade sig att han hade rygginflamation:eek...
Svar
9
· Visningar
3 208
Senast: Fredag
·
Hästvård En av våra hästar har en ganska diffus hälta. Den tar inte ut steget ordentligt med höger bak, ibland ser det dock mer ut som vänster...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Joggi
·
K
Foder & Strö Är det farligt för hästen om foderstaten innehåller för mkt fosfor?
Svar
6
· Visningar
985
Senast: heidi maria
·
A
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av dessa märken? Är ute efter ett bra foder till ett 7 månaders föl och funderar alltså på deras...
Svar
17
· Visningar
3 623
Senast: wrangler
·
Hästvård Hej alla kloka bukefalister. Min Dorri har torrhostat ett tag, ungefär samtidigt som han gick över på hö o han hostar även när jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 927
Senast: ad_hoc_80
·
Z
Hästvård Mitt årsföl har lyckats med något väldigt oväntat. Att käka på ett elstaket (som var på med stark ström) och få tråden virad runt ena...
2
Svar
30
· Visningar
2 691
Senast: Tussilago
·
Hästvård Bebb visade väldigt tydligt obehag när jag kollade igenom henne idag, hon blev så arg att hon försökte bita mig 2 ggr när jag kände på...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: tjoffsan
·
J
Hästvård Min valack brukar alltid kissa när han kommer in från hagen. Igår gjorde han inte det. Han gick runt lite i boxen och verkade lite...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: Raeman
·
G
Hästvård Nu känns det bara tungt på hästfronten: Min häst är 20 år, när hon kom från ägaren var hon mager (hon kom i somras) och hon är...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: godisnunna
·
Z
Hästvård Hej. Pga mitt misstag att tro att gräset var nog i sommarbetet gick Crow ner alldeldes för mycket.. och snabbt. :/ Såg ju dem varje...
Svar
18
· Visningar
2 267
Senast: helenat73
·
M
Foder & Strö hej,vi ska ge våra hästar både hö och ensilage(lite av varje vid varje måltid)nu undrara jag:hur mkt ska jag ge av varje vi varje mål,de...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Strajder
·
Hästvård Tog in min lilla shettisåring innan idag för att jag skulle ut och springa med henne! Ska visa henne på lördag! När jag borstat henne...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Royal_724
·
S
Hästvård Hur gör ni mer era barfotahästars fötter under vintern? Om man slår på framskor under vintern på en 7 årig häst som alltid varit...
2
Svar
25
· Visningar
2 570
Senast: Luchador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka