Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Min d-ponny har fått kala fläckar i pälsen och jag vet inte vad det är? det började i pannan, hon fick en kal fläck åvanför pannan ca...
Svar
7
· Visningar
5 259
Senast: Chilavert
·
M
Foder & Strö vad betalar ni för en säck? vad för häst/ponny anv nder ni det till?
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: arabia
·
W
Hästvård DVS att de inte raspar alla tänder utan bara den som äre vass/hög??
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Bartley
·
C
Foder & Strö Hejsan, vad ger ni för erat hö? Själv ger jag 2,5 kr/kg i nuläget, ska så småningom gå över till hö då jag har hösilage nu. Vill bara...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: c0pyright
·
Hästvård Ni som har ena riktiga "Pissenissar" till hästar, vad har ni för underlag i boxen? Vilket är egentligen bäst för dessa hästar? Min...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Senast: murran
·
S
  • Låst
Hästvård Vad får ni betala för att sko eran häst på alla fyra? Eller bara fram? Fyll i- Skor: (hur många) Ras: (hästens ras) Pris...
2
Svar
20
· Visningar
2 508
Senast: Boj
·
Hästvård En död platt råtta som luktar skit:eek: Hur stor är risken för botulism?? Kan man använda höet? (rundbal)
2
Svar
31
· Visningar
3 720
Senast: lundsbo
·
I
Foder & Strö Hej allesammans. :D Fick med en massa sockerbetor när foderhästen kom i fredags, hästarna tycker visst jätte mycket om dom. MEN jag...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: soffii
·
P
Hästvård vadkostar det att vaccinera
Svar
2
· Visningar
619
Senast: Magikern
·
Foder & Strö Jag har möjlighet att köpa ett ensilage med följande värden 61 % ts. Per kg TS råprot 99 g sm prot. 62 g energi 9.5 g Ca 3.2...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Hej! Får snart hem ett hbl föl 6,5 månader, hingst. Blir ca 170-175 cm. Kommer gå ute 12 timmar om dagen med annat hingstföl, plus...
Svar
3
· Visningar
651
T
Hästvård Hur skulle ni har gjort? Redan blöt häst av regn och snö + lägga på ofodrat regntäcke som i sin tur blir dyngsurt. Bra - dåligt...
Svar
8
· Visningar
5 824
Senast: Sar
·
S
Hästvård Har lagat till ett anis och timjan-avkok (efter tips här) till bronkithästen. Nu undrar jag bara hur jag ska göra med kryddorna som blir...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: Skuggabaldur
·
Hästvård Idag när jag var och gav min häst lunch märkte jag något jag aldrig sett henne göra. Jag gick till henne, och pratade med henne, märkte...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: Grålly
·
B
Hästvård Hejsan En granne med mig har hästar och på sommaren så har hon stora beteshagar, emn på vintern så minskar hon in dem så att hagen är...
2
Svar
23
· Visningar
2 557
Senast: Cairo
·
Foder & Strö Skickade in prov på hösilaget förra torsdagen, det stod på kuvertet att det skulle ta 2-4 dagar att få svar. Nu har det gått drygt en...
Svar
5
· Visningar
693
Senast: Immer
·
Foder & Strö sitter med ett uselt hö och räknar foderstater åt en bekant med uppfödning :crazy: detta är inte det lättaste då hästägaren dessutom...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: milly
·
Hästvård jag har fått rådet att använda kortisonsalva på en bit av min häst- vilken ska man använda? är det bara att köpa på apoteket, samma som...
Svar
3
· Visningar
1 790
Senast: blizz
·
U
Hästvård min pålle har ju ett rakat ben nu sen sista ultraljudet och de benet är lite varmare än dom andra benen..är alltid så här efter att dom...
Svar
3
· Visningar
1 636
Senast: Centaur
·
M
Hästvård på min gammla rid skola klippte dom shettisar mitt i smäll kalla vinten!½!!:eek:de va helt sjukt,en dag när jag skulle rida honom så...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka