Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vilken olja är bäst att ge som energitillskott och varför? Hur mycket olja kan man ge om dagen? Är 100g ok?
2
Svar
20
· Visningar
2 448
Senast: hanoirocks
·
D
Hästvård Nu har "mitt" fullblod haft boxvila i sex veckor och vi håller på att bli tokiga båda två. Särskilt hon! Hon krubbiter som aldrig förr...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 745
Hästvård (vet inte om denna är riktigt rätt men eftersom BOTs prylar är vårdande så testar jag här, annars får väll moderator flytta tråden till...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Apollo 13
·
Hästvård min pålla har gallor på båda bakbenen samt en bula(ingen stor men syns om man tittar noga) på skenbenet ena bak, hon är inte varm eller...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: urkella
·
J
Hästvård Min kära häst har fått hosta och funderar nu om det är nån som har några bra ideer på vad man kan göra?! Ingen feber hos henne men en...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: _Jezzie_
·
T
Hästvård Hej! Mitt halvblod har fått skorpor i huden vid korset och virveln. Man kan inte se dom på håll men känner dom när man stryker med...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: _Thorssell_
·
O
Hästvård vet inte om tråden ligger under rätt kategori men jag provar. Det är så att min kompis i stallet där jag hade häst förut gav sin häst...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: loch
·
A
Hästvård Vad det gäller broddar så har jag under vinter säsong alltid haft hästen broddad fram dygnet runt och broddat bak enbart vid ridning...
2
Svar
20
· Visningar
1 875
Senast: simplythetruth
·
M
Foder & Strö vi har hö till våra hästar i stallet, småbalar, vi funderar på att ställa ut hösilage i hagen så att dom får fri tillgång under dagen...
Svar
5
· Visningar
2 129
Senast: Masse
·
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga den här tråden, så jag lägger den här. Om någon moderator tycker att den ligger fel, så får h*n gärna flytta...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: Gallardo
·
Foder & Strö JAg ska ha hösilage nu från och med november till två hästar, det ska bli lösdrift på dagen och natten kommer de in och får lite hö...
2
Svar
20
· Visningar
1 698
Z
Hästvård Jag har tänkt visa min häst på 3-årstestet nästa år men jag har faktiskt ingen vidare bra koll på just detta med 3-årstest:confused...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: sarabacklund
·
Foder & Strö Vad blir det för kvot på detta silaget? Ts 55%, smrp 28g/kg foder o mj 4,7/kg foder
Svar
14
· Visningar
1 017
Senast: Ylva86
·
Hästvård Jag är lite kass på griffelbenets 'övre' del. Men, hyfsat 'plötsligt' uppkommen hård 'knöl', ingen svullnad eller så, men trycköm...
2 3
Svar
45
· Visningar
10 089
Foder & Strö Jag har letat bland gamla trådar, men inte riktigt fått klarhet om någon ger vanlig bakjäst eller torrjäst till sina hästar som är lösa...
2
Svar
20
· Visningar
1 930
Senast: Fossing
·
Hästvård Min häst har under någon veckas tid varit oförklarligt lös i magen.. Nån som vill hjälpa mig felsöka? Han är pigg och glad och lägger...
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: Fossing
·
Hästvård jag har en valcka på 10 år, har haft honom i 2½ år, och varje gång man skor honom så blöder han på bakhovarna. Jag har dutkig hovslagare...
2
Svar
24
· Visningar
2 380
Senast: jassica
·
Hästvård Min lilla häst vill inte bli riden. Hjälp mig att hitta orsaken!! Hennes historia: Tetris (som är min egen uppfödning) reds in som...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: Bialitt
·
C
Hästvård jag fick provsvaren idag på träcket jag skickat in. det visade 350 EPG på lilla/stora blodmasken. sedan 0 på spolmask samt övrigt...
Svar
17
· Visningar
1 808
Senast: Madick
·
Hästvård jaha... jag var i stallet med hästen, tog tag i tungar för att kolla på tänderna, hästen rycker tillbaka tungan, det känns som något...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?