Ridlärare se hit! Fått mitt drömjobb - Ridlärare - Spanien - Lets go🐴❤️

Tjholahopp

Trådstartare
Hej,

Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday!

Och för dig som inte orkar läsa hela vägen ner, är det som jag söker:
-Förslag på poddar och länkar till nyttig information kring egentligen allt kring undervisning av ridlektioner. Jag behöver en rejäl refresh kring allt egentligen. Då det var väldigt länge sen jag var i gamet.
-Du ridlärare, dela gärna med dig av dina personliga åsikter om konsten att lära ut ridning till elever.
Tankar kring specifikt upplägg av lektioner, specifikt innehåll, övningar, pass.
-Förslag på specifika lektioner och upplägg för de olika åldrarna;
-8-10år
-10-12år
-12-14år
-14-16år
-16-18år
-Uppåt
-Du ridlärare, kan du beskriva vad du tittar på hos era elever under lektionens gång, så som handplacering och dylikt
-Du väldigt hästkunnig, dela gärna med dig om dina personliga åsikter kring ren och skär hästträning, av häst som behöver bli mer följsam och jobba på kontakt.
-Do's:
-Dont's:
-"Gör inte såhär...."
-"Gör såhär....."
-"Tänk på det här och det här...."

Så, jag är uppvuxen i stall under min barndom, ridit på ridskola från liten fram till jag var ungefär 15år samt haft min egen foderhäst till samma år. Min foderhäst var en stor westernhäst med väldigt stark karaktär. Nivån på min horsemanship under den åldern var ärligt talat imponerande. Jag tittar tillbaka på den här tiden och beundrar mig själv över hur kompetent och fullständigt orädd jag var (är, men behöver komma tillbaka till det). Under den här tiden jobbade jag extra på ridskolan och undervisade de mindre barnen på ponnycluben. Min moster hade travare och där var jag mycket och hjälpte till. Jag har även tävlat under en liten ridskolekurs i voltige.
Men det var som sagt länge sen.

Nu till poängen,
Jag bestämde mig att efter lång tid med min hjärna som saboterat hela min verklighet och gjort mig sjukskriven i två år. Gjort mig till en person jag inte var. Att från och med då kommer jag göra allt i min makt för att skapa min nya verklighet. Det spelade ingen roll hur tufft det skulle bli. Det hade redan varit lika tufft att lägga hela mitt liv på att förstöra hela mitt liv och sen leva i det. Så det skulle få vara 100ggr tuffare det jag bestämde mig för nu. Det kunde inte röra mig i ryggen. Jag har ett liv och jag ska göra det till det bästa livet. Ett liv som jag älskar att vakna upp till. Där jag tar hand om mig själv och sätter mig själv först, oavsett det förflutna. Att vända blad. Så tillslut, det här är en sån lång historia, men det tog emot varenda steg jag tog mot förbättring. Jag tvingade mig själv varje dag. Sen tog jag mitt pick och pack och min älskade hund och satte oss i bilen och börja köra. Mot Spanien. Efter 5 dagar var vi framme. Körde nonstop och sov i bilen. Allabtankar om det förflutna som kom till mig bearbetade jag och gick på djupet med. Grät och grät. Första riktiga tårarna på flera år. Nu är din tid.

Jag kom ner, och har jobbat på ett stort stall som groom. Alltså mockat hela dagarna.
Nu till helgen flyttar jag till ett mindre stall, väldigt vackert, med uppfödning av arabhästar där jag kommer att bo och jobba som ridlärare.

Tack till dig som orkade läsa ända hit!❤️

Du behöver läsa in dig på hästens träning för hållbarhet, barns och ungdomars fysiska och psykiska utveckling, pedagogik och didaktik (kanske specifikt riktat mot idrottande/träning om du vill smalna av ämnet något).

SISU har bla kurser i det senare.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle skriva något om veckans ridlektioner... Min ridskola har redan börjat sin termin, men rent...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderar vidare kring min ridning på ridskolan, efter den katastrofala lektionen på Bukett. Varför gick det så dåligt, vad kan jag lära...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: cassiopeja
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 183
Senast: annathegreatest
·
N
Hästmänniskan Jag vet inte hur jag ska skriva den här tråden men jag känner att jag verkligen måste få skriva av mig...Jag har ett skolarbete i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 205
Senast: sandia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar