Orkar inte..

Sv: Orkar inte..

Jag vet inte hur jag ska ta det där inlägget. Jag är mycket väl medveten om att världen är stor, tuff och hård. Jag skulle aldrig låta någon trampa på mig i vanliga fall.

Det är inte praktik utan det är en kurs som innefattar att man ska ha sin egen idrott på skoltid, och den ena tjejen är där på samma vilkor. Eller borde vara det.
Jag skulle mycket väl kunna planera lektionerna med dem och de ger mig mycket ideér som jag använder mig av. Jag följer de "riktlinjer" som vi har osv.
 
Sv: Orkar inte..

Det som ovanstående personer vill ha sagt är nog bara att de vill puscha för att man själv bör agera för att förändra sin situation till det bättre. Jag håller med om det och tycker att personen själv bör ta ansvar för sin egen situation, självklart.
Det viktiga i detta är att göra det INNAN saker o ting blir så jobbiga att personen mår så dåligt att den inte längre orkar, för det är då det är lätt att ge upp och personen riskerar att gå in i en beteendespiral som bara leder neråt.

Det är viktigt att bryta en dålig trend innan det blir ett etablerat tillstånd, inte acceptera, stå ut och anpassa sig. Hur en dålig trend ska brytas kan vara svårt att veta och det är där kan du behöva stöd.
 
Sv: Orkar inte..

okej.

Jo visst, jag kommer nog behöva ha en hel del hjälp men eftersom jag har satt upp ett mål om att byta stall i sommar så känns det mycket lättare. Och jag har tänkt igenom vad jag kan (allt vardagligt..) och kommit på att jag kan en hel del faktiskt :idea:

Men visst har jag accepterat och står ut med det, annars skulle jag ju inte åka till stallet men jag tänker hela tiden att det är bara temporärt, det är snart över.
 
Sv: Orkar inte..

Hur går det för dig i stallet som Gud glömde? Har du fått chansen att ta ett snack med din chef?
 
Sv: Orkar inte..

usch förstår att du har det väldigt jobbit:( har det liknande i skolan:(
 
Sv: Orkar inte..

Eftersom jag har varit sjuk så har jag inte fått vara där men var där i förrgår på prov iaf för att se hur jag orkade och så (blev anfådd av att gå ut i hagen :eek: ). Fick vara där i ca 1 timme för min pappa då det är ganska känsligt ifall jag blir ordentligt sjuk igen.

var bara en stall tjej där då, och vi växlade ord i stil med "hej", "jag har mockat och så, du får lägga iordning det och det". Inte ett ord om hur jag mådde eller så, inte ett hejdå.
Min chef har jag inte snackat med, den ena är i estland nu dessutom.

Får se hur det blir i eftermiddag, ska ut om en halvtimme. Det är inte lockande men det ska ju göras.
Mer uppdateringar vet jag inte om jag har men det visar sig absolut nästa vecka då ridskolan drar igång igen..:crazy:
 
Sv: Orkar inte..

Får jag vara nyfiken och fråga vad du är för sjuk? Du verkar låta som jag mår!
 
Sv: Orkar inte..

Klart du får fråga.

Jag har för det första reumatism, antineuklära antikroppar. Stavningen blev nog inte helt korrekt där men ja ;)
Sedan har jag gått med feber till och från sedan v.8, först halsont men det gick över. och nu har jag istället konstant huvudvärk.
Orkar absolut ingenting, är superstel i lederna. Har varit en hel del yr och så vidare.

Nu på senare tid (senaste veckan) har jag börjat få ont innanför revbenen, REJÄL smärta som gör att jag har svårt att stå upp... :crazy:

Ska på återbesök till läkaren på måndag, får se vad som händer då.
 
Sv: Orkar inte..

hej!

jag förstår hur det är. jobbade på ett stall där jag pga av att jag inte hade tillräckligt med ridkunskaper inte riktigt fick " vara med" de andra utan blev bara en "mockanställd".
det finns massor av andra stall runt om i sverige som tar emot häst tjejer så sök vidare! skit i dom du jobbar åt nu, det är dom som kommer få problem om dom fortsätter såhär!
man saknar inte kossan förrän spiltan är tom brukar man ju säga...o dom kommer fatta vad dom hade när du ha åkt!
 
Sv: Orkar inte..

Nu är det länge sen jag skrev här..Terminen i skolan börjar lida mot sitt slut (2 dagar kvar) och jag ska sluta så fort skolan är över. Var jag ska ta vägen är en annan femma, jag hoppas ett närliggande stall finns kvar annars vet jag inte. Då får jag väl lägga ridningen på hyllan ett tag och göra annat, boxersise kanske för att få ut aggresionerna ;)

Stallet har absolut inte blivit bättre. De klampar med nöje in och tar över mina lektioner, kommer jag inte ut varje dag är de lika sura som om jag hade tagit kål på en av deras hästar.
Pratar gör de fortfarande inte..Allt är som "vanligt" så att säga.

Men jag har fått lite upprättelse, har varit hos doktorn och fått det förklarat för mig att det är fel på mina antirkroppar och att jag måste äta medicin och ta det lungt, ska på massa återbesök senare. Med medicinen har jag börjat må bättre och det är skönt.
Nu har min "gamla och utdöda" allergi mot allt damm i stall kommit tillbaka, läkarna tror att det är för att jag inte har mått bra i kroppen, dvs den har varit svagare än normalt, och att jag har blivit tvingad att vara i stallet så pass mycket och hårt att det har kommit tillbaka. Han tror också att med ett "normalt", dvs 1 till max 4dagar i veckan i ett stall fungerar om jag bara tillåter mig själv att repa mig först.

Det ska bli skönt att komma därifrån, tack för erat stöd. Det har faktiskt hjälpt :love:

Nu har jag bara ett problem kvar..Hur fan jag ska ta mig därifrån :crazy: Lättare sagt än gjort :(
 
Sv: Orkar inte..

ilm skrev:
hej!

jag förstår hur det är. jobbade på ett stall där jag pga av att jag inte hade tillräckligt med ridkunskaper inte riktigt fick " vara med" de andra utan blev bara en "mockanställd".
det finns massor av andra stall runt om i sverige som tar emot häst tjejer så sök vidare! skit i dom du jobbar åt nu, det är dom som kommer få problem om dom fortsätter såhär!
man saknar inte kossan förrän spiltan är tom brukar man ju säga...o dom kommer fatta vad dom hade när du ha åkt!

Åh, ursh. Jag blir så arg, man borde få slå dem hårt i huvudet :mad:

Jag har dessvärre ridkunskaperna, ibland undrar jag om jag inte sitter inne med mer :o men jag får ju aldrig något tillfälle att rida :( Men det ska bli bra intressant att se hur det går till då jag inte har mockat stallet osv. :angel:
Jag hoppas det har gått bra för dig!
 
Sv: Orkar inte..

Vårt stall blev en praktikant mindre fr.o.m. idag, så om du vill ha nånstans att ta vägen så kan du alltid höra av dig ;)
Ligger i&försig i Sthlm, men boende ingår och vi har sjukt många fler hästar att rida och träna in än vi har tid med, så det skulle finnas massor över till dig oxå :)

Kramkram
 
Sv: Orkar inte..

HeJ!

Klart du ska flytta och hitta ett trevligare stall.

Har precis själv varit i en liknande situation i stall, där stallägaren inte gillade mej, och inte var rädd för att visa det. Varje dag undrade jag vad hon skulle hacka på, och jag drog mej för att åka till stallet. Dessutom jobbade hon oregelbundna tider, så jag var aldrig "säker". Hela tiden i stallet var jag tvungen att vara helt perfekt och inte lämna minsta spår efter att jag varit där..

Nu har jag flyttat till ett stall där jag kan komma o gå som jag vill, med en trevlig stallägare som jag trivs med, så jag vill bara säja att det blir bättre!!!

Det kommer ordna sej, du måste bara hitta en lösning, men jag lovar att den finns där ute!

/ Lavinia, som peppar lite från sin lyckliga dataplats..
 
Sv: Orkar inte..

Vilka j-kla människor det finns. :mad:
Hoppas att allt ordnar sig efter sommaren och säg ifrån nu när inte betygen är beroende av det längre.
 
Sv: Orkar inte..

Det där låter ju som Borrelia - har läkarna kollat det.
Rutten situation du hamnat i - hoppas det fixar sig.
 
Sv: Orkar inte..

Husmusen - åh, tack för tipset, dessvärre ligger det långt bort och jag måste gå klart skolan, kanske nästa sommar :D

Lavina - tack :) Det låter mindre kul, vad glad jag blir att det löst sig för dig!

Heulwen - Jag ska, imorgon är det över. Då kan jag sticka :bump:

Luff - läkarna har kollat allt. Fick besked idag om ett prov, jag har reuamtism så har tagit massa prover för det och ett prov visar att jag har haft en virusinfektion av cytomegalvirus vilket kort sagt är en herpes form av något slag. Det har aldrig slagit mig att killen jag levde ihop med kunde ha herpes, han sa aldrig något eller hade symptom :mad: (och jag har varit med 2 stycken så jag vet att detta är han...) och att detta kan vara orsaken till att jag har varit så sjuk. Har dock aldrig haft blåsor eller sår och i brevet från läkaren står det att jag har HAFT och att jag ska vara mycket bättre eller helt bra så jag hoppas litegrann på att det inte ska vara så hemskt som det låter :crazy:
 
Sv: Orkar inte..

det enda jag känner att ja kan säga just nu är LYCKA TILL!
för jag blev uppriktigt sagt ledsen och arg samtidigt när ja läste hur de behandlar dig. men ja hoppas de löser sig
 
Sv: Orkar inte..

Usch, vilken jobbig tråd, du låter så ledsen! Känner igen mig mycket, när jag praktiserade på travet och gjorde ALLT jobb i stallet och allt för att göra ett bra jobb, så blev jag bara utnyttjad, jag var inte värd vatten Man är ju iofs inte i ett stall för att bli klappad på huvudet, men en god stämning och lite uppskattning när man jobbar häcken av sig är ju inte fel.
Tycker att de har behandlat dig väldigt illa, det är förjävligt hur det är i vissa stall, det är inte första gången det är så här...de har ju kört över dig totalt! Det är lätt för andra att säga att du ska rycka upp dig och säga ifrån, etc, men hur i helskotta ska man göra det när man blir fråntagen sin självkänsla? Du har min fulla sympati, och du har säkert varit jätteduktig, skit i att de där typerna inte ser det, de kan sköta sitt stall själva :mad:
 
Sv: Orkar inte..

Äter du mycket mediciner mot reumatismen?? Min bästa kompis är ganska svårt drabbad och äter väldigt mycket mediciner plus att hon ibland fått åka in till sjukan och ta cortisonsprutor rakt in i lederna.

Dessa mediciner har gjort att hon drabbats av andra sjukdomar också under årens lopp, sånt som blivit kroniskt och inte går att bli av med. Så kanske är det isåf nåt du också drabbas av?
Som du får försöka lära dig att leva med.
 
Hejsan!

Jag vill bara skriva till dig att jag tycker att du verkar vara en så mogen och duktig tjej! Om du hade bott närmare (bor i Göteborg:D ) hade du fått kommit och praktiserat och tävlat min kommande häst!

Ta hand om dig!
 

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 282
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 748
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 815
Senast: Badger
·
Ridning Jag har börjat fundera mer på det här med olika nivåer på ridskola, då jag i helgen var på en värdinnedag i stallet. Där gick de igenom...
Svar
14
· Visningar
2 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp