Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Trimmar ni bort håret i öronen på era hästar? Folk verkar ha väldigt olika åsikter om detta så jag tänkte att jag lägger ut en fråga...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 394
Senast: Emmsson
·
Hästvård på tisdag kommer en tjej och skall massera min häst. skall bli spännande att se hur de kommer att gå. har aldrig testat tidigare, men i...
Svar
7
· Visningar
1 099
Senast: Anca
·
Z
Foder & Strö Jag vet att det har varit några trådar om betfor innan.. men inte de senaste tre sidorna bakåt, utom en om en enskild häst..:P Nu...
Svar
16
· Visningar
3 275
Senast: Tender
·
Foder & Strö Okej, stenkorkad fråga men nu har jag muttrat över det hela dagen. Varför i hela friden sväller inte betfor i matolja? Vätska som...
Svar
10
· Visningar
1 259
Hästvård Vi var hos hovis igår. Skodde en och verkade en ponny som går barfota. På barfotaponnyn hittade hovis en hovböld. Och ingen liten...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Messy
·
M
Hästvård hur kan vet ta olika mkt betalt för samma sak? tog ut vet i sommras när min val fick fång,det kostade 1230kr. sen fick mitt sto fång i...
Svar
6
· Visningar
836
Foder & Strö För att balansera Ca-P-halten brukar jag använda vetekli och betfor som kompletterande foder. Men här finns det inte betfor att köpa och...
Svar
13
· Visningar
1 380
Senast: Immer
·
Hästvård Läste precis en annons där det stod att hästen i fråga var "triangelmärkt p.g.a fel hoppteknik" och att de ville sälja till någon som...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Piraja
·
T
Hästvård Hej! Min häst har verkligen tappat jätte mycket muskler på ryggen. Det ser ut som ett avtryck från sadeln, där det är helt...
2
Svar
32
· Visningar
5 078
Senast: ginnies
·
C
Hästvård Hejsan Jag har fått en förfrågan, om en häst som ska ges bort. Via min kompis osv, det är hennes kompis familj som ska ge bort en...
Svar
13
· Visningar
1 740
Senast: CrazyGirl
·
J
Foder & Strö Jag har gett mitt varmblod betfor i en vecka nu och han har blivit väldigt het, kan detta bero på att jag börjat med betfor? Havre kan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 457
Senast: Jempa77
·
T
Hästvård Hur många dagar e det hästen ska vila efter den blivit vaccinerad? Har glömt...:confused:
Svar
6
· Visningar
1 874
Senast: mumin
·
Foder & Strö Läste på AnalysCem (eller vad dom nu heter) hemsida att man ska ta analys på hösilage på fältet för att dom rek. inte att man tar det...
Svar
3
· Visningar
704
M
Foder & Strö Varför ger man hästen Tokosel? Och vad är det bra för? Hur vet man att hästen behöver det? Hur påverkar det hästen? Har försökt...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: Tora
·
Hästvård Som jag sagt förr, har en synnerligen begränsad erfarenhet av hovbölder. Men kan en hovböld som håller på att 'mogna', men som inte...
Svar
10
· Visningar
1 413
Senast: axel
·
A
Hästvård är det nån som har haft det på sin häst?`? varför hade den det??o hur gick ni till väga?? går det o förhindra att det bli...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Matematik har aldrig varit min starka sida, jag fattar inte hur jag ska räkna om detta:o. När vi gjorde hösilagenalysen (plockat från...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Antiqua
·
S
Hästvård Har hört rykten om att shettisar inte ska ha någon saltsten. Finns det nån sanning i det och i sånna fall varför ska dom inte ha det ???
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Sir Remington
·
Hästvård Min unghäst har blivit erbjuden att träna för en riktigt bra tränare i hoppning i februari. Saken är den att han måste ju få sin...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: sannaaah
·
C
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt, men litar på att moderatorn flyttar den rätt isf... Till saken... Hade häromdan en diskussion...
2 3
Svar
55
· Visningar
38 909
Senast: anno2008
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka