Trimma öronen!

Sv: Trimma öronen!

Jag tar bara bort det som sticker ut. Vågar inte vara inne i örat och rota :P Dessutom finns ju håret av en anledning.

Jag klipper bort tofsarna som hänger utan för, håret inne i öronen syns inte så det spelar ingen roll.

Jag klipper bara bort tussarna som sticker ut. Men ej håret i öronen.

Jag klipper bara de fula toffsarna som sticker ut men ej inne i örat.:D

har alltid klippt andra hästar jag haft o jobbat med, men nuvarande pållen är ganska tunnhårig i öronen så det behövs inte. Vi tävlar inte så mkt heller. Jag tycker det beror på vad man har pålle till. På lokalnivå tycker jag man kan se ut litr hur som helst, men när jag ridit stora tävlingar skulle jag inte drömma om att komma dragande med något som ser ut som ett skogstroll!!

Håller med dig precis,ska man ut på större tävlingat är det finast om dom är vältrimmade i öronen. Annars kan man ju göra som man vill:)

klipper inget..

vet dock en som använde ladyshaver:D
dock inget som jag skulle göra själv:p

Det är väl många som skalar av allt inne i örat, iaf på travhästar. Men det ser skitkonstigt ut tycker jag. Ungefär som då man är ovan och får syn på en nakenkatt. -Oj, där ska det ju vara päls lixom..

Tycker det är snyggast om man klämmer ihop örat och tar allt som då sticker utanför kanten. Kanske det är snyggast på ett tunnhårigt varmblod/fullblod el liknande med tunna stripor i öronen att då ta bort allt då det ändå knappt är någon päls. (tänk kattöron...)
Men på normalbehårade öron skulle det se konstigt ut!

Tofsar som sticker ut klipper jag bort. Inte snyggt med såna. (Håller ihop örat och klipper det som sticker ut alltså, inget mer)

Jag klipper bara bort det som "sticker" ut, men min häst har inte så mkt hår där så det behövs nästan aldrig klippas...:)

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 031
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
390
Senast: animalasia
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
913
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka