Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkar som dom flesta bara klipper bort toffsarna.
Då skulle du sett hur det är här på StrömsholmNästan alla privathästar har trimmade öron. Jag är nog den enda (eller en av de få) som inte trimmar öronen. Klipper bara det som sticker ut. Tycker det ser så sött och gosigt/mysigt ut med luddiga öron
![]()
Rör aldrig känselhåren på mulen heller.
Förstår inte vitsen med att ta bort känsel- och skyddshår, de har ju sin funktion...
Trimmar också i öronen men alla som svarat här verkar inte göra det,så jag menade. Tycker det ser fint och välvårdat ut![]()
haha
Men det är lite åsneöronvarning där tycker jag, vissa hästar ser ut som åsnor (BIG EARS) när de blivit trimmade i öronenÄnnu en anledning till att jag spar öronhåren
![]()
Min ena häst tycker det är jätteskönt när man kliar honom inne i öronen.."jätte"mysigt:PTrimmar hela öronen, hästen verkar gilla när jag pysslar där..skum häst..
Men inte inne i öronen, bara tofsarna och lite ''jämna till''.
Förutom snaggen och fjönt-hovskägget är det det enda jag klipper på hästen.. inte känselhåren, underkäken eller ens vanlig vinterpäls.klippning.. x)
jag klipper inte någonting på öronen
Tycker det e gulligt med tofsar![]()
hehe, jaha :P Man är ju mer van vid den huvudskygga varianten, eller de som på nåder låter en läga grimman över öronen..