Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård De senaste 2 veckorna har mina hästar börjat gnaga på trästolparna i hagen. Finns det någon som vet varför? Det finns fortfarande...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: LIA
·
N
Foder & Strö Nu på sista tiden har min häst börjat falla ur i hullet. Hela sommaren och hösten var hon i bra hull så det är förmodligen...
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: spindel_17
·
M
Foder & Strö Ja går det att omvandla analysvärden från silage till hö? alltså höet o silaget är ju gjort från samma marker? eller är det skilld...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Masse
·
A
Hästvård Hur mycket har ni fått betala som mest för en verkning?
Svar
11
· Visningar
1 303
Senast: kirrekorv
·
S
Hästvård vad räknas som björnfot egentligen? hur mkt ska det börja sjunka innan det klassas som björnfot? hur håller man "björnfotigheten"...
Svar
18
· Visningar
5 021
Senast: Sellan
·
Y
Hästvård Var köper ni sådana? Och vilka storlekar finns det eller måste man tillverka själv ringsko?? Är inte särskilt svetskunnig :confused:.
2
Svar
21
· Visningar
4 954
Senast: yazmin
·
Foder & Strö Russet mitt brukar inte vilja dricka något efter träning, och hon dricker inte något på dagen. Dock dricker hon bra på kvällen/natten...
Svar
4
· Visningar
663
Senast: aida
·
F
Foder & Strö En av mina halvblodshästar(164cm lätt,sportig modell) äter idag 1 kg havre och ca 1,5 kg kraaft grund + 0,5 kg lusern hack. Hö fritt...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö jag köpte idag "Mineraler på burk", trodde jag. I den vanliga stessen innan butiken stänger den dumma tiden 16.00 så grabbade jag tag...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: lillbeka
·
Hästvård Hej allihop! Har nu haft hästen ute till kl 20-22 på kvällarna och han har då fått stråfoder i hagen med en kompis så dom har haft...
2
Svar
31
· Visningar
2 109
Senast: NovaAngel
·
Foder & Strö Enligt Hippocampus så behöver tvååringar inget selen alls!:confused: Jag brukar dubbelkolla foderstaterna när jag fått ny analys på...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Masse
·
Hästvård Förbaskade frost!! Hästen fick känning av fång för ca 2 veckor sedan med värme i hovar och lite svullen upp mot kotan. Detta höll i sig...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: Mattsson
·
Hästvård Fick hastigt ta bort en häst i stallet idag :cry: Vet tog bort han, och så kommer (vad de nu heter) och hämtar honom med lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 635
Senast: Onnie
·
C
Hästvård Har en fd travare, 16 år gammal. Som jag fick åka med till klinik, då han var konstig o rida. Visa ingen hälta m.m.. Men tog i...
2
Svar
39
· Visningar
4 189
Senast: CrazyGirl
·
W
Foder & Strö har hört att det ska finnas någon bra sida man kan gå in på som kan räkna ut foderstat till häst, bara man har hö analysen... någon som...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Wilda82
·
Foder & Strö Hur mycket magnesium kan man ge en häst? (10 år, varmblod, rids regelbundet och tävlar lite) Är 15 mg för mycket? Det är mycket Ca i...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Antiqua
·
Hästvård Ja, vad ingår i er dagliga skötsel avhästen/hästarna du har? Får ofta höra i stallet att jag är en grym pedant, nästan manisk. Och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 017
Senast: KK1980
·
Foder & Strö Jag gör en ny tråd för det är flera frågor jag vill/behöver ha svar på. Jag har en kraftigare modell av haflinger som inte är riden...
Svar
17
· Visningar
2 999
Senast: lakrits
·
G
Foder & Strö Fri tillgång eller inte ? Står i ett stall där dom får kraft klockan 7 på morgonen och släpps sedan ut i hagen där dom har fri...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: GoldenHeart
·
H
Hästvård Var är det mest troligt att en eventuell svaghet sitter om hästen, när det blir jobbigt eller den blir väldigt taggad, kliver in...
Svar
13
· Visningar
1 237
Senast: Trani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna