Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hejsan!! Jag tänkte bara lägga in en tråd för oss som har dräktiga ston, vad ger ni era hästar och när ungefär behövs det ökas med...
Svar
12
· Visningar
2 221
Senast: åke
·
Hästvård Jag är nyfiken på om det är många som har hästar med någon sorts rörelsestörning,men ändå kan ridas och så varför dom har det, hur och...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Snobben
·
Hästvård Vi ska klippa en häst imorrn och sedera honom, men det är inte det som är problemet. Jag läste på förpackningen och då står det...
Svar
5
· Visningar
1 519
Senast: vindvissla
·
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av vilka örter/kryddor som har gett resultat till hästar med bronkit! Tex ska ju lakritsrot, vallört vara...
2
Svar
25
· Visningar
5 460
Senast: Snobben
·
M
Foder & Strö Hur ser man skillnaden? Om det är små vita prickar här och där i balen, är det mögel eller kan det vara ofarliga svampsporer?
Svar
7
· Visningar
3 937
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Kanylen altså? Vet vilket område man ska sätta den, men sätter man den rätt in eller snett in? Ska det komma blod?
2
Svar
37
· Visningar
9 902
Senast: gylle
·
J
Hästvård Är det farligt och rida hästen när den står på en fem dagars Hippotrim-kur?! Jag hade ju inte tänk mej och kondisträna direkt, utan mer...
Svar
5
· Visningar
1 022
M
Hästvård Mitt föl på 6 månader vill inte äta sin kraft..han har heller aldrig smakat på det direkt..utan är då bara van att äta höinslage...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: åke
·
E
Hästvård Fick just ett sms av min stallägare, vi ska ha ut hovslagaren snart och sko och jag sa då att jag ville ha sulor på min häst. Hon...
2
Svar
34
· Visningar
4 415
Senast: mackan
·
S
Hästvård Hej jag är medryttare till ett gäng Ardenner hästar:love: och jag vill gärna hinna med att rida allihopa några gånger i veckan, men det...
Svar
18
· Visningar
1 390
Senast: biffen
·
C
Hästvård Min häst har varit halt i snart tre månader, vi har varit två gånger på klinik, båda gånger kommit hem med ett recept på...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: AnnaKarinA
·
M
Foder & Strö Håller på att försöka fixa till min nya pålles foderstat via hippocampus. Hon är ett treårigt fullblod. Har ett väldigt proteinrikt...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: miisen80
·
Foder & Strö Visst fodrar man väl avelsston med mycket kraftfoder (hög protein framförallt) för att de ska bilda mycket mjölk och sen när man ska...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: milly
·
Foder & Strö Då hästen börjar falla ur på sin foderstat så sitter jag nu o räknar på den o får inte riktigt till de... Någon som kan ge tips på vad...
2
Svar
23
· Visningar
2 065
Senast: milly
·
Hästvård Jag funderar på om jag ska klippa min ej annu igångsatta (pga sårskada) kuse. Nu väntar jag på att han ska bli skodd sen är de bara...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: chrysler
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger. Vilket föredrar ni och varför?
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: mahlmt
·
Hästvård hur ofta ska man verka ett föls hovar, en bekant till mig ha köpt ett föl som är fött i maj, och hovslagaren kommer i hdelgen och dom...
2
Svar
29
· Visningar
5 672
Senast: vdb
·
W
Foder & Strö Fick analyrapporten idag. Men pappret är rena grekiskan för mig. Massa siffror som inte säger mig något. Har använt mig av...
2
Svar
28
· Visningar
2 469
Senast: MadickenII
·
Hästvård Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden. Men jag tänkte höra om någon har något tips vart man kan läsa lite om...
Svar
1
· Visningar
1 488
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! En ponny i det stall jag hyr in min häst har under de senaste en och en halv veckorna haft ett väldigt underligt symptom. Han är...
Svar
8
· Visningar
1 445
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka