Sv: Hur sticker man?
Min vet sa att man kan känna sig säker om inget hänt efter 5 minuter...
Min vet sa att man kan känna sig säker om inget hänt efter 5 minuter...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Instämmer
Borde det inte gå att forska fram då?
Att hästar uppenbarligen chockar lite då och då tyder ju på att det inte är någon säker metod...
SKa inte svära på det, men den information jag fått är inte att problemet är att tarmfloran inte klarar det ffa, utan att det blir för dåligt upptag. Så man skulle kunna behandla lokalt i tarmen med PC, men inte allmänbehandla, eftersom det når blodet för dåligt? (Jmf med hund, människa, katt osv)
Hästars tarmflora tål i likhet med de flesta växtätare inte oralt pc.
PL
Eh, jag har då fått det och gett det till 2 hästar. Nu är det iofs säkert 7-8 år sen.
Och dom sade då att det var sämre upptagning på det men heller det än en död häst.....
Det finns prokainfritt pc för im injektion till ko, är mer retande men knappast farligt att ge till häst, vad man kan göra är att trixa med buffring od för att få det snällare. Måste dock sprutas 2 ggr per dygn.
Oralt trimetoprimsulfa finns eller fanns i granulatform.
PL
Det finns prokainfritt pc för im injektion till ko, är mer retande men knappast farligt att ge till häst, vad man kan göra är att trixa med buffring od för att få det snällare. Måste dock sprutas 2 ggr per dygn.
Oralt trimetoprimsulfa finns eller fanns i granulatform.
PL