Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har en häst med bakknä bekymmer? Hur har problemet då yttrat sig och vad har ni gjort? Min syrras häst har problem med sina...
Svar
6
· Visningar
2 810
Senast: lakrits
·
Hästvård Är det möjligt att en häst som inte trivs går ner i vikt? Hästen äter 15-20kg hösilge/hö om dagen (fri tillgång). Samt mycket...
Svar
13
· Visningar
1 441
Senast: Capricorn
·
A
Hästvård Min häst har fått sprickor i hovarna och allt såg bra ut men så fick han nu en tappsko efter 7veckor sedan skoning. någon som har nått...
Svar
5
· Visningar
1 097
Foder & Strö Ni foderexperter på detta forum - ligger det någonting i påståendet ovan? Och i så fall varför? Hörde detta i veckan, men har aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 067
R
Hästvård Min stora nordis halkade och satte sig på ändan igår:eek: Jag såg det,det såg inte så farligt ut och han var snabbt på benen igen...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: rosita
·
Hästvård Min häst dog mycket traumatiskt i helgen, orsakad av en pencillinchock på sista behandlingsdagen. Jag har läst en hel del om varför...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
13 738
Senast: Draumsyn
·
J
Foder & Strö För lite protein/kraftfoder till kallblodstravare? Hallå där! Jag tänkte höra med alla er hästkunniga människor, hur ni faktiskt bär...
Svar
17
· Visningar
2 672
L
Foder & Strö Hur lång tid anser ni att det bör ta för en 21-årig häst att gå upp i vikt, så att det syns? Jag köpte mitt sto för ca 2-3 månader sen...
Svar
5
· Visningar
4 003
Senast: Masse
·
S
Foder & Strö Har fått analys på hösilaget nu och smb råprot./energi-kvoten ligger på 9,4! 7,5 MJ/kg foder och 73g smb råprot/kg foder. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Fredag
·
Hästvård Min häst går ensam (självklart med kompisar runt omkring) i en hage nära en ganska stor skog. Nu den senaste veckan har min vatten"hink"...
Svar
10
· Visningar
1 395
K
Hästvård I tisdags förra veckan (8 dagar sen), gick min häst omkull i hagen och kom in med två svullna knä + sår på mulen. Då jag kom till...
Svar
6
· Visningar
2 401
Foder & Strö Ställde frågan på avel men provar här istället. Min fyraåring har alltid varit högkonsument på saltstenar men sen hon blev dräktig...
Svar
8
· Visningar
804
Senast: åke
·
S
Hästvård Vi har misstänkt hästinfluensa i stallet, min häst visar inga tecken på sjukdom (men man ska aldrig ropa hej) dock är 7 hästar dåliga...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Suuz
·
J
Hästvård Det är ju så att min häst har dragit till sig en skada i hagen. Han har sparkat av en liten flisa ifrån griffelbenet som ligger mellan...
Svar
5
· Visningar
1 035
Senast: _Jezzie_
·
S
Hästvård jag är så trött på att alla håller på o klema bort sina hästar,med alla tjocka täcken i onödan. och håller på med lindor och sånt i...
2
Svar
27
· Visningar
2 434
Senast: Ylva86
·
Hästvård Vad är "normal" vikt på en fjording och/eller islandshäst, runt 140 cm hög? Klart det är olika och individuellt, men det finns ju så...
Svar
3
· Visningar
10 692
Senast: sthu
·
Foder & Strö Är det någon som har provat den? Ska köpa den blå till min arab men Granngården hade inte fått hem den ännu. Någon som vet om man...
Svar
19
· Visningar
1 983
Senast: SO Hovslagare
·
C
Hästvård Jag har världens bästa hovslagare (tycker jag:angel:) och lyssnar på allt han säger och gör så gott jag kan för att han ska få min...
2
Svar
20
· Visningar
2 490
Senast: chanell_86
·
F
Hästvård Hittade en förtorkad, platt mus i mina hästars hösilage idag. Hur stor är risken att de kan drabbas av botulism, då de ej är...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 285
Senast: My Beauty
·
L
Hästvård widde har varit jäklig i munnen på sista tiden, så igår fick jag snilleblixten att för första gången rida honom på hack; och voilá jag...
Svar
13
· Visningar
1 450
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka