Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård På ons 28 nov ska jag på åb med min tjej,blev op 2 okt för s.k smågrus i v knä bak,vet talade för 50% att de skulle bli bra,var mkt...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: _Jezzie_
·
O
Hästvård Min häst har kliat av en del hår vid svansroten, så det spretar aningen. Sedan när jag jämför med bilden då han var 3 - och nu när han...
Svar
1
· Visningar
682
·
C
Hästvård När jag tog i mitt sto ikväll såg jag att hon hade som en bula precis intill juvret. Den var ungefär lika sto som en knytnäve. Den var...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: lundsbo
·
O
Hästvård Ni som haft era hästar hos hästtandläkare, vad kostar ungefär en "rutinkontroll" av mun och tänder?? De skiftar självklart beroende...
Svar
16
· Visningar
3 469
·
H
Hästvård Eftersom täcken är på tapeten just nu; hur gör ni med bensnörena? Har ni dem korsade eller inte?
2 3
Svar
44
· Visningar
4 042
K
Hästvård Hej. Jag fick en vanvårdad ponny en gång, han hade typ spetsig rygg, mager och rädd för människor. Min mamma åkte dit för att bara kolla...
Svar
13
· Visningar
3 228
C
Hästvård Idag när jag kom till stallet så var den ena hästen regält svullen i vänster bak och ville inte stö på den alls. Denna hästen och min...
Svar
14
· Visningar
2 967
Senast: zannaballet
·
M
Hästvård ng som har erfarenhet av att avliva me: spruta?,bult? eller en jägare som skjuter hästen? e tacksam för svar,för och nackdelar? hur det...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: GotAsecret
·
Hästvård är det det om man redan har börjat ge hösilage? vad jag förstår så är det tre sprutor med fyra veckors mellanrum. då skulle han vara...
Svar
12
· Visningar
1 075
Senast: Cheval
·
Hästvård Blev tillsagd av en stallkamrat igår att hon tyckte jag skulle linda min hästs ben över natten för hon var gallig på morgonen. Har...
Svar
15
· Visningar
2 377
Hästvård Min häst tappar MASSOR med tagel! :cry: När man drar med handen lite löst i manen så får man tussar med man i handen... VAD kan det...
Svar
17
· Visningar
11 933
Senast: Terri
·
Hästvård Sitter här och väntar på vet, och vill att hon kommer nu!! Som jag berättat i en tidigare tråd har jag en fölunge som haft en envis...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Ela
·
Hästvård Tidigare i höstas innan jag hade klippt kallblodet så diskuterade jag klippningen med en bekant, hur mycket jag hade tänkt klippa...
Svar
6
· Visningar
829
Senast: via
·
L
Hästvård Hej! Någonstans har jag sett tre olika sätt att räkna ut hästens vikt genom att mäta olika mått. Det var en bild på en häst där det...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Suzi
·
Foder & Strö Min pålle behöver lite vägledning till bästa matställe. ^^ Han är en stoor fjording på ca 1,57 i manke. 15 bast. Jag har tänkt Kraft...
Svar
10
· Visningar
894
Senast: Skreppur
·
Z
Hästvård Hej! Min häst har haft problem med hovledsinflammation. Jag fick rådet att sko med "natural balance"-skor av veterinären på kliniken...
2
Svar
24
· Visningar
2 672
Senast: Minnaa
·
Hästvård vårat stall är invaderat med fåglar! små saker är det, gråa till färgen och det är MINST 50 st av dom! dom flyger runt å skiter...
Svar
6
· Visningar
2 689
Senast: solruta
·
S
Hästvård hej medryttartjejen tog in hästarna och upptäckte att min ena rann ur ögat och kunde inte öppna det. sen kollade jag när jag kom ut...
2
Svar
23
· Visningar
1 965
Senast: spindel_17
·
Foder & Strö ja, vad tycker ni är bäst/bäst om? att köpa färdigfoder med "allt hästen behöver" eller att man själv köper säckar med tillbehören och...
Svar
7
· Visningar
1 636
Senast: Mynta2
·
T
Hästvård Jag har ett riktigt monster till sto:devil: Har aldrig träffat på någon som är mer glad i killar än hon:angel: Efter att ha fått en ny...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka