Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö hur mkt lusern hackad strå ger ni??? hur ofta köper ni nytt???
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Elisha
·
Hästvård Har en fång häst, själva fånget är över, men hon blir ju aldrig frisk från det..Eller det kan lätt komma tillbaka..aja i alal fall.. Hur...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: Josssefine
·
T
Foder & Strö Vad har era hästar för foderstat och hur tränar ni dom???? Är det ok att bara ge sin häst, som tränas ca la i dressyr, endast havre +...
2
Svar
34
· Visningar
8 661
Senast: spindel_17
·
S
Hästvård Hej! Nu är stallets (padex)ridbana saltad. Jag undrar om det är farligt för hovar och ben. Ska man spola av eller behöver man inte...
Svar
9
· Visningar
3 432
Senast: spindel_17
·
K
Hästvård Vad menar man egentligen när man säger att en häst faller ur? Att den magrar, tappar musklerna, både och?
Svar
5
· Visningar
921
Hästvård Nu är det så här att min häst avlivades för 4 veckor sedan, pga Atros toligtvis i båda haserna och halt fram. Allt var som lugnt första...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: rosita
·
Hästvård Jag hade tänkt köpa Back On Track till min häst, hon har ganska stora gallor så jag tänkte att få bort dom, men vilken sorts linda ska...
Svar
19
· Visningar
1 817
H
Hästvård ?? okej,, min lilla shettis har blivit knäpp... när man tex ska hämta han ur hagen kommer han gåendes mot en och vill gosa 5 skunder...
Svar
5
· Visningar
698
A
Hästvård Hjälp snälla! Nån som har någon ide åt vad man kan göra mot skav på höftknölarna?? Finns det något skydd? ^^ Min häst var VÄLDIGT...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: alc
·
Foder & Strö jag ska skicka in hösilage för analys (meningen var att hästen skulle äta hö från början om ni sett detta i någon annan tråd) å nu var...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: amalia
·
Hästvård Har en liten fundering. Min häst har ofta varit jobbig att täcka, han kickar lite och är allmänt småsur. Han vill liksom inte ha täcke...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: Zandrah
·
S
Hästvård när jag fick hem min häst för ett år sedan så var hon tvugen att ha täcke på sig ute som hon har tävlat och ingen vinter päls, nu i...
Svar
12
· Visningar
1 135
Senast: FuzzyLogiC
·
D
Hästvård Söker mer info hur det gått med hästar med tumörer. Har själv ett sto med misstänkt juvertumör och ska in för biopsi om ca 1,5 vecka...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: diny
·
C
Foder & Strö Kan man ge sin häst c-vitamin i brustablettform? Isf hur mkt ska man ge dom? Har ett sto som är runt 157 cm och väger 500 kg. Jag ska...
Svar
11
· Visningar
1 962
Senast: caroline_star
·
M
Foder & Strö Fick idag hem ett kanonfint hö från fodergubben och behöver lite hjälp med att räkna om från ko-analys till häst -analys. Går det ens...
Svar
7
· Visningar
1 324
Senast: MadickenII
·
M
Hästvård min ponny fick fång i oktober,blev beh i 5 dagar,sen i 5 dagar till,men medc verkade inte så bra så vet bytte medc till ngt som var...
Svar
18
· Visningar
1 687
Senast: Immer
·
F
Hästvård Kan ett 6-månaders föl gå på lösdrift.
Svar
7
· Visningar
813
Senast: Cheval
·
T
Hästvård Min häst har haft boxvila sen 3 okt pga operation,vissa dagar har jag sett att hennes tunga varit jätteblek,ibland nästan vit,även...
Svar
6
· Visningar
3 818
Senast: tya
·
P
Hästvård Här om dan hörde jag nått jag inte hört tidigare.. Att man alltid ska brodda av hästarna efter att man ridit eller att dom har varit...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 367
Senast: Welsh
·
Foder & Strö Skickade grovfodret för analys men krävde inte analys på lysininnehåll. brukar lysininnehållet variera mycket eller kan jag räkna med...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka