Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi har sju hästar i stallet som äter av samma foder - Hösilage och Kraft. Ett par av dom har varit lösa i magen ett tag nu. Det har...
2
Svar
28
· Visningar
2 844
X
Hästvård Var in på kliniken idag med hästen för att friröntga (hade tänkt betäcka till våren men det sket sig) och det visade cysta i bakknä och...
Svar
7
· Visningar
6 058
Senast: Piraja
·
Hästvård Hej! Jag är alldeles ny på det här med att ha vallack och har hört olika läskiga historier om hästar som blivit sjuka av att de varit...
2
Svar
20
· Visningar
2 224
Senast: Tires
·
C
Hästvård Hejsan! Min häst har fått strålröta och jag har hört alla möjliga tips om vad man ska göra för att "fixa" det:crazy:. Men jag undrade...
2
Svar
24
· Visningar
2 705
Senast: Sapone
·
Foder & Strö Hur mkt kan man ge? Bortse från behov och allt sånt, hur många kg Kan man ge en häst ca på 600kg?
2 3
Svar
57
· Visningar
5 561
Senast: Jate Volim
·
Hästvård har nu haft mitt sto på betäckning sen i juni, och hon tog sig inte på första, så blev betäckt igen ochj ultraljud gjordes idag, nu såg...
Svar
10
· Visningar
970
Foder & Strö 1.vad får era hästar för foder och hur mycket? 2.vilka tider? 3.vilken tid kommer de ut/in? det är mycket möjligt att det redan...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 368
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö - Det här är min foderstat - Morgon 2 kg hösilage - 0,5 L havre + 1dl kraft EM 1 kg hösilage - (ev. ridmat efter...
Svar
9
· Visningar
1 094
Senast: Jeps
·
Hästvård Men bara ibland :confused: Hon är varm vid kronranden på bägge fram - inte på framsidan utan mer bak och på sidan av hoven på...
Svar
19
· Visningar
1 399
Senast: mysko
·
T
Hästvård Min häst har fått metacam i fem dagar fr tis i förra veckan och till nu i lördags 24 nov,är det ngn som vet när det "går ur...
Svar
1
· Visningar
978
Senast: Bialitt
·
Hästvård jag har en tvååring med dåliga hovar. Han har ganska mycket mugg och sedan är det typ vågräta torrsprickor från ballarna och ner en bit...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: fleur
·
Foder & Strö Till alla som ger glukosamin! Av vilken anledning gör ni det? Vilket resultat förväntade ni er/hoppades ni på? När kan man...
Svar
6
· Visningar
1 024
J
Hästvård Våran shettis dricker nästan ingenting just för tillfälle :(, han är pigg och äter, men vattnet verkar han typ skita i. Ok han kanske...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Jennifer80
·
L
Foder & Strö Ungehär hur mycket hö ska en islandshäst ha om dagen? Min går på lösdrift, inte så mycket arbete, rider bara någon gång i veckan ut...
2
Svar
21
· Visningar
3 047
Senast: Thora
·
P
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av jättebrunstiga ston? Vet ni om det finns några örter mot det som i alla fall dämpar effekten lite...
Svar
12
· Visningar
1 789
S
Foder & Strö Någon som har någon erfarenhet av detta? /Emma
Svar
10
· Visningar
3 139
Senast: axel
·
C
Hästvård Hej jag har några frågor angående hösilage. - Hur lång tid tar själva ensileringsprocessen? - Hur gör man foderanalys utan att öppna...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Lunfixa
·
D
Hästvård För några dagar sedan fick vi alla i stallet veta att de var en häst som fått feber och var hängig, och vetrinär och allt var ute och vi...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Noteca
·
R
Hästvård Hej alla, hade påhälsning av min hovslagare i fredags och hon verkade shettisen jag köpte i somras, har haft honom i c:a 4-5 månader nu...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Hambo
·
Hästvård Hej. har problem med manen på min fjording. dom ljusa stråna går av, det är något som har angripit manen. men det är bara på dom ljusa...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka