strålröta!!! :O

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare CarenSidney
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 705
Sv: strålröta!!! :O

Hejan igen ^^
Det där lotagen var rätt så dyrt och sen måste man betala för att veterinären ska skriva ut recept ca 80 kr.
Jag tänkte om det var nån som visste var trush buster kostar?;)

Har hört att Trushbuster ska vara rätt dyrt men effektivt. Jag köpte ett medel mot strålröta på ÖB. Har dock inte använt det än. Jag brukar tvätta ur strålen noga och sen pensla på tjära. Det hjälper när min pålle har röta. :D

Lotagen 100 kr + recept 80 kr = ca 180 kr
Thrush buster ca 200 kr

Alltså, lotagen blir billgare ;)

För mig kostade lotagen 122kr + 80 kr... och det är ju 1 dl hur mycket är det i en trushbuster? :)

Kopparsulfat! De e de som är de blåa i truchbuster. Vet inte riktigt var man kan köpa rent men om du får tag på d e d inte särskilt dyrt, blanda bara pulvret med vatten och pensla på nån gång i månaden kanske, brukar altid funka!

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
335
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 640
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
662
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka