Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästen i grannboxen till min medryttarhäst låg ner i boxen igår (ovanligt) och i morse hittade man henne med grön/gult snor i ena...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: Kolbeinn
·
N
Hästvård Jag kom på nyss att jag glömt att avmaska mot stynglarverna. Hästarna har haft ägg på benen så jag vet att risken är mycke stor att dom...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: mysko
·
Foder & Strö hoppas denna fråga hamnar rätt, jag undrar om det är någon fara att växla hästar med får på beten under sommar/vinter? om tex fåren...
Svar
7
· Visningar
912
Senast: ameo
·
Hästvård Fick i dag svar på "kolla masken" nollad på samtliga men det stod en lite kommentar. Masken kan gå i vilostadium under sen höst och...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Madick
·
Hästvård hur mkt klär ni på era klippta hästar när ni ska transportera dem nu på vintern? :bow:
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Filippa99
·
M
Foder & Strö om linfröolja man köper i hästbutiker är samma som i vanliga livsmedels butiker?? har hört att det är samma men tror att det finns...
Svar
8
· Visningar
797
Senast: 95johsv
·
Hästvård Var in till kliniken i dag,visade sig att hon hade artros på V.framknä..:cry: Veterinären sa att det inte direkt var så goda chanser att...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 099
Senast: Raeman
·
J
Hästvård Det blir jämt så fuktigt i mitt stall så attdet bildas kondens på fönstren. Stallet är litet och har bara två boxar och ingen värme. Är...
Svar
5
· Visningar
756
Senast: Thora
·
S
Foder & Strö har fått haft foder byte mitt i säsongen så nu blir det nya fodergivor.. har fått en analys men förstår inte mycket. Har aldrig behövt...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: smessis
·
A
Hästvård Nu kommer här en liten dum fråga. Ni som har bäddar i spån eller i torv eller vad ni nu har, så undrar jag hur ni mockar? Mockar ni...
2
Svar
20
· Visningar
1 711
Senast: amandamazetti
·
K
Foder & Strö Jag försöker lista ut foderstat och undrar vad 1 liter lucern väger och även 1 liter korn och foderjäst? Vore även bra om någon vet...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: milly
·
W
Foder & Strö Idag när jag gjorde hö började jag tänka på hur mkt grovfoder en häst egentligen kan äta på ett dygn, utan att det blir osunt eller vad...
Svar
6
· Visningar
1 534
Senast: milly
·
Hästvård Eftersom jag envisas med att ha kvar min lilla ponny :angel:, så är ju ett återkommande problem så här års vinterpälsen... Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 367
Senast: vindvissla
·
M
Hästvård Kan hända att jag överreagerar men vill mota Olle i grind om något är på gång. Har ett föl på 6 mån som hittills levt sitt liv efter...
Svar
11
· Visningar
1 578
Senast: Eastwick
·
Hästvård 'tis the question..... Skulle ni klippa en häst som blir rejält svettig på hela halsen, magen och benen men aldrig ryggen? Hästen...
Svar
11
· Visningar
1 056
Hästvård Blev lite sne idag när jag var på apoteket. Sneglade på hyllan där avmaskningsmedlen tidigare fanns. Vad såg jag - Fullt med...
Svar
18
· Visningar
5 069
Senast: LadySara
·
L
Hästvård Min häst är svullen i högerbak varje morgon. Ingen direkt värme men varmare än dom andra benen. Inga gallor utan svullen runt kotan...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: Uddatyp
·
Foder & Strö Sitter och försöker klura ut en foderstat åt nye herrn. Lite svårt då jag inte vet vad han fått i MJ innan, utan har 10 kg oanalyserat...
Svar
7
· Visningar
969
O
Hästvård Problem med hov/ben??? Har fått problem med min ena hästs bak ben/hov. Vet inte riktigt vad det kommer av eller från, bara var så här...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Domino_s
·
T
Hästvård Kan någon berätta för mig hur jag ska göra för att få till en perfekt man till min häst.
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: zoofia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka