Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur påverkar den en hästs mage? Är den bra? Det är en probiotika för människor...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 323
Senast: Ingela_S
·
J
Hästvård Köpte för 3 veckor sedan en häst som i februari importerades från island. Som jag misstänkte var han full av blodmask... Tog...
Svar
12
· Visningar
5 693
Senast: irmafirma
·
A
Hästvård hur beter sig hästen då?? nån som vet ...' min ponny ha börjat dricka massor hon ha aldrig druckit en hel spann vatten på ett dygn...
Svar
2
· Visningar
1 539
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Många av de s.k. havrefriafodrena innehåller ju havrekli. Då jag vill undvika vissa aminosyror i havren när hästen blir pigg av havre så...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Har läst lite i tråden om automatisk fodergrind, men har själv ingen möjlighet att skärma av en del av hagen och funderar då på...
Svar
8
· Visningar
1 429
Senast: Kratus
·
Foder & Strö Hur gör ni med kusarna som inte får något kraftfoder? Som "ersättning" till kraftfoder men för att ändå få något att smaska på. Har ni...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 433
Senast: janny
·
Foder & Strö Använder mig av Freefarms OptiGnägg 2004. Såhär står det: "I foderlistan finns det en kolumn som heter "Struktur". Värdet avser...
Svar
6
· Visningar
1 375
Senast: cikoria
·
C
Hästvård HEJ! Lång sorglig historia de här.. vore kul om ngn orkade läsa iaf! :) JAg har ett D-ponny sto på 11år som skadade sig för 2 år...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: arabia
·
Hästvård Hur gammal bör en häst vara när man sitter upp första gången?
Svar
15
· Visningar
1 443
Senast: Ewelina
·
U
Hästvård jag funderar på att åka utan transportskydd nästa gång ja åker med pållen..dels för pålle står helt stilla..rör sej inte nånting..märks...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: ang
·
Hästvård Idag när jag kom till stallet stod hästis inne man han åt inte sitt hö. Han brukar alltid vräka i sig, och vräka sig ut boxen när man...
Svar
9
· Visningar
1 487
Foder & Strö Jag skulle behöva ha ett hum om hur mycket 1 liter kornkross och 1 l krafft grund motsvarar i kg? (Helst utan att åka och köpa det bara...
Svar
4
· Visningar
1 527
D
Hästvård Jag har sen i augusti en shetlandsvallack på foder. Dels för sällskap åt ett fjordsto vi har här och dels för att han är körd och jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 996
Senast: Luna10
·
Hästvård Lånar ett 17-årigt russ till barnen. Har varit ridskolehäst och kanske gått hårt i sitt tidigare liv. Han är snäll att rida men lite...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Uddatyp
·
H
Foder & Strö Vilket hö föredrar du? Torrhö, höilage eller ensilage? Varför? Och vad är det för skillnad på höilage och ensilage? Tacksam för svar.
2
Svar
27
· Visningar
2 947
Senast: quint
·
P
Hästvård I förrgår var lilla Miss Venus halt, jag körde in henne till Ultuna och idag kom svaret. En allvarlig fraktur på hovbenet, in till...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 953
Senast: Splittan
·
Hästvård Hur gör man för att få det snyggt? Med båge och så, ska det vara "sorgkant"? Hur får man det snyggt? Hur ska jag få bort att den lägger...
Svar
7
· Visningar
2 041
Senast: Jullan
·
Hästvård Ja kan de det..? Nu menar jag inte bara vid något enstaka tillfälle utan om vattnet i stallet är bräckt? Är det skadligt för hästarna...
Svar
5
· Visningar
2 906
Senast: yvobos
·
P
Hästvård Jag har en häst som har haft bihåleinflammation och tagit bort en tand då för att dränera. Nu har den tanden växit och var när jag köpte...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: PTG
·
Foder & Strö Har hittat två olika på marknaden(nätet) o priset skiljer sig avsevärt. Buffé basic o Automatgrinden-orginal. Jag hoppas innerligt att...
Svar
3
· Visningar
5 682
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka