Nu börjar eländet, IGEN

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 5 953
Sv: Nu börjar eländet, IGEN

Just denna ovisshet...
man gör allt vad man kan, och hoppas... för att sen ev. ta adjö:cry:

Ja, man hoppas på att det faktiskt ska växa till sig. Enl. ålder på fölis så kan mkt hända forfarande

Japp! Hon var ohalt, och det hade frakturen hade läkt fantastiskt bra!:banana::banana:
Imorgon får de börja gå ut en stund tillsammans i liten hage, sen om ca en månad får de gå ut "på riktigt" :banana::banana:
Nu väntan på nästa domedag om 5 månader då hjärtat ska kollas igen:crazy:

:banana::banana::banana: Så glad blir jag för er skull!

Ta nu en sak i taget och glädjs åt det som är bra, elände får man ta itu med när det kommer ändå!

Nu väntar jag på veterinären, IGEN!!!!
Fölis är förskyld:(

Men det klarar de ju oftast av !

Blev kanske lite häftigt med att vara ute på nätterna när de stått inne på boxvila länge, min blev ju också dunderförkyld i somras efter att få komma ut på bete efter all boxvila och nu är det ju ännu kallare.

Jag tror oxå det, men det är LITE irriterande:cool:

Idag fick Miss Venus en spark i pannan av en annan häst. Massa stygn, dränage, penicillin och met**am
:cry::cry:

Men snälla söta rara, finns det ingen hejd på eländet?
Har läst igenom tråden och tycker så synd om både dig och hästarna.
Hoppas verkligen att allt elände som skall hända denna lilla häst sker under hennes första år och sen ´kommer hon vara en frisk och stark individ resten av sitt liv.

Du får tänka " det som inte dödar det härdar".
Svårt jag vet (av erfarenhet :() men jag håller tummarna för att det vänder för dig och hästarna och det snart.

/B

Stackars liten. Det är verkligen hemskt när de små liven är skadade och hon har ju vart det en del nu. Men försök att se det positiva. Du lär ha en väldigt bra kompis sen som är mycket hanterad.
Önskar er verkligen lycka till och hoppas att hon blir frisk snart och fortsätter att va det.

Men fy vad mycket tråkigt du verkar ha haft med den lilla!
Hoppas det löser sig.

Lycka till!

Ja, det är ju faktiskt mest synd om henne:(

Tack alla för Ert stöd!

Men stackars lila fölis och dig, tar inte skiten slut snart?
Förhoppingsvis så lär hon vara frisk och stark resten av sitt liv, lika bra och ta skadorna nu....

Min 1 åring hade inom ett år varit på klinik en gång (en vecka gammal), djursjukhuset 2 ggr (en gång som 3-4 månaders fö och en gång som 1 åring), åkt djurambulans 1 gång (på sin 1 års dag). Vytterst närma att förlora hon ena gången, men tack vare att vi var där när det hände så kunde vi rädda henne.
Så jag resonerar att min tös kommer att bli en frisk tös framöver och aldrig mer blir skadad, för hon har redan haft skader för en hel livstid.

Det är jobbigt när de små liven blir skadade man är så maktlös och tycker så synd om dem!
Hoppas att din tös repar sig snabbt och att blåsljudet på hjärtat fixar till sig. Håller minna tummar!
Kram på er!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 465
Senast: mackan
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 349
Hästvård Gammelman fick en otäck hovböld som vi var in på klinik och öppnade förra Fredagen. Veterinären gipsade sen hoven,och sa att han bör ha...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Fibusen
·
Hästvård Har en 7månaders hingst som fick en fraktur i armbågsbenet förra veckan. körde upp honom til Ultuna där kvällspersonalen tog några...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka