Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Som det står i rubriken, fast då menar inte jag i tävlingsväg osv utan i skade väg:crazy: Jag börjar:o En häst i stallet har lyckats...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 041
Senast: Emmsan
·
T
Hästvård jag behöver all hjälp jag kan få till min bronkit häst!! Han har kronisk bronkit och jag tycker det är hemskt att se honom hosta och...
Svar
8
· Visningar
1 417
Senast: pompen
·
Hästvård Nu vill jag ha ett svar en gång för alla: är det skadligt eller ej? Har hittat världens raksträcka på en bilfri gammal väg som skulle...
Svar
12
· Visningar
1 546
Hästvård Jag vet knappt var jag ska börja... Mitt sto på sex år som jag köpte i juni i år har blivit "konstig". - Hela sommaren har hon vid...
2
Svar
33
· Visningar
2 886
Senast: Muehh
·
Hästvård Jag har lite hjärnsläpp.. Vad är det när det är rött kiss? :confused: När det ser ut som det är blod i kisset ?
2
Svar
25
· Visningar
9 364
Senast: Fredag
·
M
Hästvård Jo det är så att min mamma ska köpa en fjording. Vi var och tittade på honom idag och allt verkade perfekt. Det enda jag reagerade på...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Bison
·
G
Foder & Strö jeg har et ardenner sto på 1,5 år. ifölge med häst kundig person skal hun bare have hösilage at äte. Har halm som ströelse i boksen...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: misen
·
B
Hästvård Någon som hört talas om att en häst med diagnosen Gonit sålts för 80 000? :eek:
Svar
1
· Visningar
828
Hästvård Jag har jätteproblem med bärrandsröta och var så sent som igår upp till klinik med ett sto och hennes 7-månaders föl. Stoet var faktiskt...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 536
Senast: SO Hovslagare
·
W
Hästvård hej alla duktigta bukare.. nu e de så här att en av våra hästar är väldigt gallig bak, och nu undrar ja om ni har några bra lösningar på...
Svar
12
· Visningar
1 257
Senast: Spike
·
L
Hästvård ponnyn har eksem. kan dom bli hängiga av kortisonet, han får det i fodret. :confused:
Svar
1
· Visningar
739
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jag ska ta hem min häst om drygt en vecka och vill nu i början ge henne en liten "kickstart", eller ja, ge henne rätt foder för att hon...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Ellyne
·
J
Foder & Strö Hej hej, Jag har laddat ner det här pchorse-programmet som man får ha gratis i 30 dagar. Jag lade in mina hästar där och deras...
Svar
7
· Visningar
1 898
Senast: Ellyne
·
G
Foder & Strö Vi har bestämt oss för att låta våra Islandshästar få fri tillgång på hö. Vi har tidigare portionerat ut hö 3ggr om dagen. Min fråga...
Svar
13
· Visningar
1 044
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Har ett vbl sto på 550kg som bara äter max 6kg hö om dagen! Jag gör allt för att hon ska äta mer men det går inte. Hon är helt genom...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Angel
·
K
Hästvård Undrar bara vad ca-priset är för den andra vaccinationen (grund) är?, tror att det är hästinfluensa/stelkramp men är inte säker :crazy...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: kaktusen
·
D
Hästvård Någon som vet om det högfrekventa ljudet från en musskrämmare är farligt för hästar? Mössen har invaderat sadelkammaren och mumsar på...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 681
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Har en fullblodskorsning, sto 10år, som under sommaren haft bra med hull, utan att vara tjock. Hon har dock nu smalnat av en del och...
2
Svar
22
· Visningar
2 484
Senast: Zab
·
Hästvård Har lite fundringar kring mitt halvblodsto (10år)som är dräktigt och går på lösdrift. Nu går hon på lösdrift med fri tillgång på...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: LuckyBoy
·
P
Hästvård Hur påverkar det hästen som har tåriktade skor att man broddar i trakterna? Att brodda tån blir ju svårt. Blir det någon skillnad om man...
Svar
17
· Visningar
1 370
Senast: Muppo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka