Tappar vikt

Sv: Tappar vikt

Jasså, jag kan säga att man måste vara försiktig med den iaf. Rapsoljan är ju väldigt ren men i stora och kontinuerliga givor kan det påverka hästens hormonsystem. Det kan med andra ord vara nedsättande för prestationsförmågan och allmänitllstånde. Så kom inte och säg att det är den bästa olja att ge.....

vart har du hört det? länk?

Kraffts fiderrådgivningsbok. Det behöver ju inte vara så men när det finns andra oljor att välja på behöver man ju inte välja just den som kanske är sämst för hästen. Varför just rapsolja liksom. Varför inte likväl sorlros eller majs....

Halft knapplån; kollade oljorna förut..
Har för mig att fleromättade fetter är det bästa, enkelomättade bra och mättade säms.. på de i den affären (raps, matolja och solros tror jag) var det solros som hade flest fleromättade.. så jag valde den, även om den kostade dubbelt så mycket..
Nu vet jag ju inte om det gäller hästar med, eller om de rent av hellre ska ha mättade fetter för att gå upp i vikt.. men det bvar iaf så jag tänkte..

Liknande trådar

Hästvård Mitt kallblodssto har tappat en del i vikt sista tiden. Både fett och muskler ser det ut som. Hon är 19 år, har knappt ridits sista...
Svar
4
· Visningar
857
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 001
Senast: MJLee
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 181
Hästvård Ifjol tappade mina två ponnyer massa i vikt. Gjorde träckprov, bytte hö osv utan resultat. Tog ut veterinär som gick igenom dem med...
Svar
13
· Visningar
2 405
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama