Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min första tråd på Buke, tyvärr kring ett tråkigt ämne. Min häst står konvalecent med inflammation i gaffelbandets förgrening sen...
Svar
19
· Visningar
3 681
Senast: axel
·
Foder & Strö hejsan, nu har jag fått min analys, det är vissa saker jag inte förstår, kanske någon kan klargöra? alla siffror är per kilo ts...
Svar
7
· Visningar
1 124
Senast: Bubbla
·
Hästvård Har läst några utländska artiklar där det står att aspirin är ett vanligt medel vid led och muskelsmärta. Det finns att köpa som pulver...
Svar
6
· Visningar
3 321
Senast: loch
·
Hästvård Är alldeles för oinsatt i hovvård känner jag. Kan man som lekman se skillnad på aktiv strålröta/annan röta och gammal röta som orsakat...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: Totola
·
A
Hästvård Ni som transporterar era hästar mycket, hur gör ni med broddningen? Man vill inte gärna transportera hästen med brodd. Men hur kul är...
2
Svar
26
· Visningar
2 233
Senast: malllle
·
C
Hästvård Är det ngn här inne på Buke som vet var på nätet man kan hitta bilder på de vanligast förekommande parasiterna hos häst? Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: Carrick
·
Hästvård Vad är ballförskjutning och hur uppkommer en sådan? Är det pga. fel verkning/skoning eller finns det andra orsaker?
Svar
1
· Visningar
1 899
Senast: SO Hovslagare
·
P
Hästvård Kanske en töntig fråga, men jag undrar över hur mycket halm ni har i era boxar. Jag har en bruksnordis som stökar ner något otroligt...
Svar
14
· Visningar
1 237
S
Foder & Strö Har ett ardennersto på 11 år som ska föla i april. Sist hon fick föl (jag ägde henne inte då, 2 år sedan) hade hon fri tillgång på...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: MadickenII
·
Hästvård Eftersom stoet jag lånar magen på ev. ska släppas ihop med en häst som har hostat (upptransporterad från södra Sverige- slutade hosta...
Svar
4
· Visningar
1 729
Senast: lundsbo
·
F
Hästvård Vilket underlag föredrar ni att ha i boxen ? Har någonstans hört att halm är bäst att ströboxen med om man har utebox, för det håller...
Svar
9
· Visningar
1 520
Senast: Fervour
·
S
Hästvård Har ett varmblod på foder, hon är 7 år och har bara gått det senaste året. Jag har haft henne sedan i september, då hon var avmaskad. De...
2
Svar
20
· Visningar
5 439
Senast: Grålly
·
Hästvård min häst har några sprickor i hovarna som han har haft sedan jag köpte honom..(lite mer än en månad sedan) jag vill gärna ha lite...
Svar
11
· Visningar
1 737
Senast: Armani__
·
C
Foder & Strö jag var hos veterinären ida och hon tyckte att jag skulle ge min häst lite extra järn, men jag kommer verkligen inte ihåg vad hon sa för...
Svar
1
· Visningar
571
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö En bekant berättade härromdagen att hennes ryggproblem, som påminner om min hästs men där den bekantas är värre, blir mycket bättre av...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: Niki
·
W
Hästvård Gud, det är så mycket som händer just nu. Jag vet inte hur jag ska klara av allting! Jag är helt förvirrad! Behöver verkligen alla tips...
Svar
18
· Visningar
1 733
Senast: Weathergirl
·
B
Hästvård Har en häst på prov nu en månad innan jag bestämmer mig för att köpa honom. Första gången jag travade honom kändes det som om han var...
Svar
12
· Visningar
1 495
Senast: bambiii
·
D
Hästvård Hej! vad tror ni om detta??? Har en islänning på 10 år som har varit pigg och frisk men så i förrgår red jag honom ca 30 min i...
Svar
3
· Visningar
1 302
Senast: sissu
·
Hästvård Har köpt ett Back on track täcke till min gammling för att hjälpa honom genom vintern. Han fick det som undertäcke istället för sitt...
Svar
11
· Visningar
2 104
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Vi har fått in ett sto med föl fött i slutet på juli i stallet som båda var lite tunna, bukiga utan överlinje. Vi har bra grovfoder...
2
Svar
21
· Visningar
1 641
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka