Proteinbehov till sto med sent fött föl?

Sv: Proteinbehov till sto med sent fött föl?

Tja, för lite mat är nog inte fallet men fel sorts mat. Hon har stått på fri tillgång på grovfoder innan men troligen med för dålig kräm i, fanns ingen analys.

Sv: Proteinbehov till sto med sent fött föl?

Tja, för lite mat är nog inte fallet men fel sorts mat. Hon har stått på fri tillgång på grovfoder innan men troligen med för dålig kräm i, fanns ingen analys.

Nej precis - sannolikheten är nog inte så stor att det grovfodret hon fick hade en kvot på över 10... som ju behövs när de diar. Dessutom ökar deras behov med 100% de första dimånaderna!

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har föl som nu är 1 månad. Stoet är lättfödd och i väl gott hull just nu, men givivningen går snart in i det skede där det...
2
Svar
34
· Visningar
5 940
Senast: bigganl
·
L
Foder & Strö Hjälp! Jag har köpt mig ett gammalt sto som är i ett uruselt skick. Hon är 21 år gammal, inte en muskel på kroppen och tunn över...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: LindaK
·
Foder & Strö Denna stund har jag väntat med spänning på. Trodde att jag skulle få ett hö med helt urusla värden i år, pga mkt sen 1:a skörd. Taget i...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Jag sitter och funderar om det inte är så att min häst behöver mer grovfoder än han får idag. Han är nämligen fortfarande lite bukig och...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka