Broddning och transport

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare allround
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 233
Sv: Broddning och transport

*KL*
Jag lastar och kör min häst med brodd vintertid. Vågar inte chansa att underlaget inte håller måttet när vi lastar in/ur. Dock är det med Lindor, transportskydd och boots.

Att hästen kan förstöra gummimattan i transporten är väl endå en liten löjlig åkomma. Går att laga, en häst som har fläkt sej för att den halkat är nog lite värre måste jag säga.

Ni som transporterar era hästar mycket, hur gör ni med broddningen? Man vill inte gärna transportera hästen med brodd. Men hur kul är det att lasta av en obroddad häst när det är isgata utanför transporten? Hur löser ni det?

Jag har kvar broddarna. Rejäla skydd och tjockt med strö i transporten.

kör broddad.

skulle aldrig riskera att hon går omkull och blir skrämd att åka, bara för att ja vill spara mattan. löjligt argument.

å får hästen panik inne i transporten är nog brodden det minsta problemet.... skador blir det ändå och man får ju inte utgå från att hästen kommer att få panik.

Jag transporterar alltid med brodd under vintern. Kör med boots och rejäla transportskydd.

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: misswilma
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 801
Senast: Lobelia
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 617
Hästvård Hur skulle ni tänka när det gäller broddning av en häst med en historik av kotledsinflammation och även någon hovledsinflammation? Hon...
2
Svar
29
· Visningar
2 184
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka