Haha! Men varför dra så hårt?Jag får alltid efterdra när hovslagaren åkt och han har problem med att ta ur dem sen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha! Men varför dra så hårt?Jag får alltid efterdra när hovslagaren åkt och han har problem med att ta ur dem sen.
För han tappar dem när hovslagaren fjösar. Jag får loss dem.Haha! Men varför dra så hårt?
Du är nog starkare än migFör han tappar dem när hovslagaren fjösar. Jag får loss dem.
Jag har både artros och artrit men kan om jag vill.Du är nog starkare än mig
Min tappar typ aldrig brodd. Har väl hänt någon enstaka gång men då tar jag bara fram en ny.
Ursäkta, men de uttalar sig om inte ens två tredjedelar av Sverige...@Linda_A kolla tex här: https://www.brunmala.se/wp/wp-content/uploads/2019/02/brunmala-julhalsning-dec.pdf
Finns ett avsnitt om hur brodden påverkar. Det står bland annat att tåbrodd påverkar överrullningen. Det borde vara värre för hästen än att vinkeln ändras de få gånger hästen står/går på hårda underlag.
Men allra viktigaste är att man inte låter brodden sitta när den inte behövs utan att man tar bort dem så fort det inte längre är halt ute. Det är ett evigt skruvande i och ur hela vintern, men så jobbigt är det inte när man väl får in vanan.
Ja måste man så måste man. Men ts bor väl inte så långt norrut?Ursäkta, men de uttalar sig om inte ens två tredjedelar av Sverige...
Fråga vilken hovslagare som helst kring Mälardalen som inte varit längre norrut och du får ungefär samma tips.
Det finns massor av hästar i Norrland som är fyrbroddade mellan slutet av september - april, tro't eller ej!
Att brodda av vid hoppning på fibersand gör de flesta här, åtminstone tåbrodden.
Min egen häst kan inte gå utan tåbrodd bak, han spänner sig och tar myrsteg för att han inte törs trycka ifrån.
Han har också överrullningsskor fram och där tyckte veterinären att jag kan välja lägre brodd i tån för att hjälpa till lite,
Ja måste man så måste man. Men ts bor väl inte så långt norrut?
Vad har då hovslagaren?Jag har både artros och artrit men kan om jag vill.