Avsluta konto?

Du kan även skicka ett PM till @Gunnar eller om du rullar ner sidan så långt det går så står det "Kontakta oss" längst ner - och så ber du att få ditt konto avslutat.

• Gilla
Reactions: Sel
Sedan ganska många år tillbaka raderas inga konton automatiskt efter en viss tidsperiod.
Användare är ibland borta från sidan en längre tid (år) och undrade då tidigare varför kontot var raderat.

Man kan få sitt användarkonto raderat genom att starta en konversation med mig. Inga inlägg tas bort när användarkontot raderas.

Vill man inte ha kvar sitt användarnamn kan man starta en konversation med mig om att byta till ett annat (kolla gärna att det är ledigt först).

Ok. Är det inte nåt ni kan ändra och göra istället för att man måste gå igenom er? Varför ha en sån lång process för det? Vad är tanken med det?

Strängt taget är man nog skyldig enligt PUL/GDPR att på begäran radera förekommande personuppgifter, jag har svårt att tro att ett års väntetid skulle bedömas rimligt men att helt enkelt be forumägaren om det är väl jättesmidigt tycker jag.

Strängt taget är man nog skyldig enligt PUL/GDPR att på begäran radera förekommande personuppgifter, jag har svårt att tro att ett års väntetid skulle bedömas rimligt men att helt enkelt be forumägaren om det är väl jättesmidigt tycker jag.

Fast vilka personuppgifter har vi lämnat till bukefalos?

Jag vet inte om ni diskuterar något som jag redan har svarat på?

Inga användarkonton tas bort automatiskt.
Vill man ha sitt användarkonto borttaget startar man en Konversation med mig om detta.
Inga inlägg tas bort i samband med borttagning av användarkonton.
Vill man inte att användarnamnet skall synas på gamla inlägg ser man till att be mig byta användarnamn innan borttagningen.

Men då är det bara att kontakta @Gunnar
Jag har kontaktat honom. Jag tycker mest att det verkar meningslöst om någon gör ett inlägg, ångrar det, vill säga upp kontot, men så går inte det. Är inte det att slösa på den svarandes energi? Att även om inlägget stod kvar så borde det stå "Avslutat konto", eller på annat vis grånat.

Jag förstår inte varför folk har sånt behov av att få sitt konto raderat här. Skit i att logga in bara. Att ha ett konto kostar ju inget, du får ingen reklam och har inte lämnat andra uppgifter än din mailadress som verkar ligga säker här eftersom mailen inte blir spammad av allsköns skit.

Jag har kontaktat honom. Jag tycker mest att det verkar meningslöst om någon gör ett inlägg, ångrar det, vill säga upp kontot, men så går inte det. Är inte det att slösa på den svarandes energi? Att även om inlägget stod kvar så borde det stå "Avslutat konto", eller på annat vis grånat.
Jag har svarat på ditt DM.

Precis som jag skrev ovan är det viktigt att den som vill ha sitt konto borttaget informerar om, om de vill byta användarnamn innan radering till ett anonymare löpnummer, det är även bra om de bekräftar att de inser att inga inlägg tas bort.
Jag skrev lite mer runt detta i följande inlägg:
https://www.bukefalos.se/threads/hur-tar-man-bort-sitt-anvaendarkonto.1496027/#post-19418775

Som du ser ovan på darkoskille kommer en raderad användare skilja sig från vanliga genom svart text utan länk.

Jag fick inte svar på om jag skulle byta användarnamn innan radering, men valde till slut att ändå göra det när jag raderade kontot.

En annan användare har hört av sig, men via Kontakta oss-formuläret. Varken det eller via e-post anser jag vara tillräckligt säkert. Det måste ske via DM inloggat på det konto man önskar få raderat för att minska risken att någon lyckas få någon annans konto raderat.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 423
Senast: BornAgain
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 480
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
4 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka