Och ifall det någon gång skulle dyka upp ett bingo med en ruta med krav på ordet "oomkullrunkelig", så vill jag meddela att det ordet finns med i den här boken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ifall det någon gång skulle dyka upp ett bingo med en ruta med krav på ordet "oomkullrunkelig", så vill jag meddela att det ordet finns med i den här boken.
Jag har lyssnat på Den stora smällen av Herman Wenlin. Krysset hamnar på Något rött på omslaget. Bildbevis: https://lindco.se/product/den-stora-smallen/
I den här boken finns det en osannolik mängd mycket underliga människor. Tanken är nog att den ska vara rolig, och ibland lyckas den, men oftare är det mer ett uppradande av den ena händelsen efter den andra, oftast parodier på verkliga händelser. Som bäst är boken hyfsad. Författaren försöker lite för mycket.
Mycket bra inläsning av Fredde Granberg.
Jag vet en bok där det finns sumprunkare så det är också ett ord att fundera på.Ska absolut fundera på en ruta där ordet oomkullrunkelig till nästa bingo
Karin Wahlberg är läkare (gynekolog) och inte sjuksköterska. Hon var en av handledarna när jag gick läkarutbildningen och jag var lite besviken att jag inte var i hennes grupp.Att författaren själv har jobbat i sjukvården som sjuksköterska större delen av sitt liv underlättar såklart författandet för henne. Sammantaget en stark rekommendation för denna serie om du gillar historiska romaner!
Förlåt felskrivning av mig tack för rättelse! Det har jag läst men nu var inte hjärnan med mig uppenbarligen!Karin Wahlberg är läkare (gynekolog) och inte sjuksköterska. Hon var en av handledarna när jag gick läkarutbildningen och jag var lite besviken att jag inte var i hennes grupp.
Bäst beskrivna drakarna var ett spännande omdöme.Visa bifogad fil 158428
Jag kryssar Titel med max tre ord med "Iron Flame" av Rebecca Yarros. Andra boken i Empyrean-serien. Tredje kommer i januari så jag läser om för att ha alla detaljer i minnet. Sjukt bra böcker! Älskar hur hon har skrivit drakarna! De är intelligenta, en egen självständig art med sin egen styrning, mål och hemligheter. De är nog tillsammans med Smaug i The Hobbit mina favoriter bland litterära drakar.
Nu blir det en paus för den världen tills i slutet av januari.
Nästa bok blir nog en annan bok jag väntat ett tag på. Den femte boken i Sky&Fall av Ersgård. Gehenna. Eller nåt juligt. Får se!
Bäst beskrivna drakarna var ett spännande omdöme.
Tittade på Fourth wing, men blev lite avskräckt av att den var 25(!) timmar lång.
Jag har lyssnat på Vad hände med barnen? :hur de minsta blev en handelsvara av Eva F. Dahlgren. Krysset hamnar på Utspelar sig i annan tid än 2000-talet.
Boken är den sista delen i Dahlgrens trilogi om människovärdet under första hälften av 1900-talet. I den här boken fokuserar hon på (de oäkta) barnen. De syfilissmittade, fosterbarnen, barnhemsbarnen...
Intressant och läsvärd, även om jag inte är helt förtjust i att författaren ger sig själv så mycket plats i historien.
Bra inläsning av Cecilia Walton Agrell.
Alla böckerna finns som e-böcker i alla fall, och åtminstone ett av mina bibliotek har dem. Som ljudbok på biblioteken har jag bara lyckats hitta den jag lyssnade på.Åh låter som en intressant triologi för mig att läsa nu som både research för min roman! Så den åker upp på min läslista ska kolla om den finns som e-bok på biblioteket!
Alla böckerna finns som e-böcker i alla fall, och åtminstone ett av mina bibliotek har dem. Som ljudbok på biblioteken har jag bara lyckats hitta den jag lyssnade på.