Bukefalos bokbingo 1 november 2024-31 mars 2025

Jag har lyssnat på Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl. Krysset hamnar på Max tre ord i titeln.

1920-talets Bohuslän. Fiskarpojken Elis storasyster Signe försvinner från hemmet, och föräldrarna presenterar en historia som han inte riktigt tror på. Mycket välskriven och bra berättad historia. Fantastiskt språk!

Hyfsad inläsning av My Holmsten.

Max tre ord i titeln - Flawless av Elsie Silver. Romantik, kanadensisk författare. Summer har börjat arbeta på sin pappas sportsagentbyrå, och hennes första uppdrag blir att vara "barnvakt" åt en rodeoryttare som hamnat i blåsväder och redan tappat en viktig sponsor, så att inget mer händer innan världsmästerskapen. Första gången jag läser något av henne - jag tyckte om boken och kommer fortsätta läsa resten i serien.

Bingo.

Jag har lyssnat på Mördande lögner av Christina Gustavson. Krysset hamnar på En valfri bok.

En lättsam deckare, som utspelar sig i Tranemo. Den är del 1 i Gustavsons serie "Brännpunkt Västergötland". Slutet var överdrivet dramatiskt, annars var det en trevlig bok.

Utmärkt inläsning av Maria Lyckow.
Bukefalos bokbingo vinter 2024-2025 (1).webp

Jag kryssar bok där resa/semester förekommer med "Uppdrag Hail Mary" av Andy Weir. Underbar bok! Fantastisk!

Den handlar om Ryland Grace som vaknar upp med minnesförlust i ett rymdskepp på väg någonstans i rymden. Han är jordens enda hopp för överlevnad men det vet han inte om. Jag vill berätta mycket mer men det blir spoilers av det vad jag än berättar. Det är definitivt en av de absolut bästa böckerna jag läst i år (på topplista någonsin!). Tankeväckande, humoristisk, varm och spännande!

1000006087.webp

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 182
Senast: Shpongle
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 981
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Snurrfian
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat