Epilog -
Play Along av Liz Tomforde. Fjärde boken i en serie, amerikansk romantik (samma serie som Caught Up, som jag också läst tidigare här i bingot). Nu handlar det om Isaiah, Kais bror och även han en professionell baseballspelare, och Kennedy, en av lagets tränare/medicinska personal. Jag tyckte nog snäppet bättre om den här än trean, men allmänt har jag gillat hela serien.
Genre jag inte brukar läsa -
Självstående av Maria Hagström. Inte fiction, vilket är typ 90% av vad jag läser, utan det är en reportagebok om att skaffa barn på egen hand som ensamstående mamma med hjälp av vården) (eller självstående som de kallar det i boken)
Förmedlar julkänsla -
Insnöad av Anna Granberg. Svensk julromantik. Ellies liv i Stockholm rasar samman och hon åker upp till familjens stuga, som familjen inte varit i sedan hon var i tonåren, för att vila upp sig. Väl där träffar hon Mattias igen, som hon var vän med i barndomen.
Resa spelar roll -
The Christmas Postcards av Karen Swan. Brittisk romantik. Natashas äktenskap är inte så perfekt som det ser ut, och för att försöka få tillbaka elden lite har de precis varit på en semesterresa till ett varmt ställe. Men på hemvägen tappar dottern sitt gosedjur, som hon älskar och som hon inte kan somna utan. Det råkar hittas av Duffy, som utan att veta om att det är ett älsat gosedjur som en flicka saknar, tar med det som maskot för hans resa till Nepal, till det livsfarliga berget Annapurna. Mycket bra.
Hund spelar viktig roll -
Julmiraklet av Caroline Twamley. Svensk julromantik. Daniel behöver kommar bort från storstaden ett tag, och hyr en stuga på landet. Bredvid stugan bor Sara, som har en labrador - Daniel är dock hundrädd. Okej bok.
Julklapp förekommer -
Allt jag önskar mig av Sarah Morgan. Samma serie som Sommarregn som jag också läst i det här bingot, men nu följer man den tredje brodern. Efter att hans professionella alpina tävlingskarriär fick ett abrupt slut efter en skada bor han nu hemma på familjens skid- och hotellanläggning, där även barndomsvännen Brenda jobbar som skidlärare. Julen närmar sig snart anläggningen.
Nyårsfirande -
Hem till Glendale Hall av Victoria Walters. Brittisk romantik. Beth rymde till London från familjens gods i Skottland när hon var 16 år och gravid, och inte fick något stöd från familjen. Hon har sedan dess bott i London och tagit hand om sin dotter - men nu ska de för första gången åka tillbaka till Skottland, för att fira jul, då hennes mormor nog inte har lång tid kvar att leva. Jag tyckte om den.
Så, allmänt den senaste tiden har det varit mycket romantik och jultema, för att få lite julkänsla i läsningen
Och några till blir det nog också, om jag tänker på vilka böcker jag har igång just nu
Medan vissa andra böcker är pausade till efter jul