Bukefalos bokbingo 1 november 2024-31 mars 2025

Ytterligare ett kryss för Clean av Alia Trabucco Zeràn.
Kryssar bok där relation mellan barn och vuxen spelar stor roll.
Utspelar sig i Santiago och beskriver livet som hembiträde och ”nana” till familjens enda barn, en flicka. Bra men rätt jobbig att ta sig igenom efersom allting gick från dåligt till för d-t. Vilket man får reda på från början. Men jag rekommenderar den ändå om man orkar med den typen av böcker.
IMG_0263.webp

Jag gör mitt första kryss på rutan bok med prolog eller epilog. Boken har en epilog. Jag har läst "Rosenträdgården" av Christina Collen. En spännande kriminalroman som är den första av författaren som utspelar sig i den fiktiva orten Regnmyra. En person hittas död i Rosenträdgården vid kyrkan av diakonen och så småningom kan man konstatera att ett mord har begåtts på ortens excentriske godsägare Mauritz Manner. Hanna som är utredare på polisen i Norrköping får fallet. Då hennes kollega som allmänt är kallad Columbo är sjukskriven får hon polisaspiranten Adam som partner.

Jag tycker boken var väldigt bra och spännande att läsa och kan rekommendera den. Författaren hade ett bra driv genom hela romanen och jag kände att jag ville läsa vidare. Det är lite Agatha Christie över den så gillar men den typen av böcker så är den definitivt något för dig!

9789189723061.jpg

Jag kryssar bok med mental eller fysisk resa. A kingdom so cursed and empty av Stasia Stark. Huvudpersonen gör både en fysisk och en mental resa i den här boken. Bok 2 i en serie. Romantasy med spice. Bra story som ska bli intressant att se var den slutar!

1000006087.webp

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 824
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
710
Senast: Snurrfian
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka