Bukefalos bokbingo 1 november 2024-31 mars 2025

Jag börjar med rutan ”Något rött på omslaget”. Boken är The inheritance games av Jennifer Lynn Barnes och handlar om en 17-åring som inte har det bra ställt. Hon blir kallad till läsningen av en mångmiljardärs testamente och det förändrar hela hennes liv. Men riskerna är höga, mysterierna är många och frågan är vem hon faktiskt kan lita på? Boken var klart över förväntan! Någon twist var inte så oväntad men en del var ändå förvånande.

Bifogade filer

• IMG_6277.webp
    IMG_6277.webp
    105,4 KB · Visningar: 3
Mina två första kryss klara

Engelska som originalspråk - Reap the Shadows av Annette Marie. Bok fyra i en dystopisk paranormal/fantasy serie med romance inslag (mer åt ungdomshållet än rent vuxenhållet), där världen efter ett tredje världskrig inte riktigt ser ut som vi är vana vid, och det nu mer även finns demoner i världen. Serien följer en halvdemon, som till skillnad från resterande halvdemoner inte har någon magi - men ändå vill bli konsul (som ser till så att det inte blir problem mellan demoner och människor). Och sedan börjar saker hända. Jag har hittills tyckt om alla Maries böcker.

Mental eller fysisk resa - Norrskenet bedrar av Maria Lindgren. En paranormal mystery av en svensk författare. Winnie växte upp som föräldralös i olika fosterhem i Sverige, men plötsligt börjar udda saker hända - en talande katt hittar henne, och plötsligt hamnar hon i en stad i USA. I staden träffar hon sina föräldrar och släktingar, som hon inte kom ihåg alls eller ens visste existerade, och får reda på att hon är en häxa, och att staden är fylld av andra övernaturliga väsen - och att hon är huvudmisstänkt för ett mord. Helt okej.

IMG_20241102_082052127.webp

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 598
Senast: MiaMia
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 793
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
707
Senast: Snurrfian
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 204

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka