T
trav
Sv: Betfor?
Har haft flera av mina hästar som reagerat på detta foder samt bekanta. Men när jag slutat med detta så återgick det och de blev "normala".
JAg såg det direkta sambandet med lucern. Jag har trots allt 13 hästar och stor erfarenhet av foder alla slags hästar.
Såsom tävling, avel, samt ridhästar.
Så jag tycker att det är en bra grund för mina påstående.
Samt så var det pellets INTE grovfoder, kanske är det skillnad.
Däremot ett bra och "grönt" hö (fritt) samt kornkross, vetekli,samt att börja med täcke på hästen tidigare än man tycker. Har en gammelmärr som har svårt att hålla hull när det blir höst och vinter.
HAr täcke på sig för att hon inte ska behöva göra av med energi på det i alla fall. Funkar riktigt bra.
Samt så har du ett havrefritt alternativ i Hippo sortimentet.
Och vad grundar du detta påstående på?
Lusern är ett grovfoder med högt proteinvärde, jättebra o ge pigga hästar som dessutom har svårt att hålla hullet. Har aldrig hört en häst som blivit överpigg av lusern
Dessutom går det ypperligt att ersätta allt grovfoder med lusern.
Har haft flera av mina hästar som reagerat på detta foder samt bekanta. Men när jag slutat med detta så återgick det och de blev "normala".
JAg såg det direkta sambandet med lucern. Jag har trots allt 13 hästar och stor erfarenhet av foder alla slags hästar.
Såsom tävling, avel, samt ridhästar.
Så jag tycker att det är en bra grund för mina påstående.
Samt så var det pellets INTE grovfoder, kanske är det skillnad.
Däremot ett bra och "grönt" hö (fritt) samt kornkross, vetekli,samt att börja med täcke på hästen tidigare än man tycker. Har en gammelmärr som har svårt att hålla hull när det blir höst och vinter.
HAr täcke på sig för att hon inte ska behöva göra av med energi på det i alla fall. Funkar riktigt bra.
Samt så har du ett havrefritt alternativ i Hippo sortimentet.
Senast ändrad av en moderator: