Sv: Vikt på häst????
Kanske kan stämma rätt så bra på varmblodiga hästar men det är ju nästan tvärtom med kallblod (grövre sorten iaf) - min bruksnordis var 152cm i mankhöjd och vägde ca 625kg (minns inte exakt) när jag vägde henne sista gången.
En annan nordis, också kring 152cm hög, väger också som normalviktig kring 650kg. (som överviktig 740kg visade vågen på
och gick sen ner till 670kg och hade fortfarande lite övervikt)
Jag har haft turen att ha ridavstånd till lastbilsvågar på många ställen där jag haft hästen installad.
Bara rida dit o få hästen att ställa sig på plattan... och ta minus din egna vikt (om du sitter kvar)+utrustning.
(bilskrotar brukar ha sån våg, och Svenska Foder, och dylika ställen)
*
om man skulle ta formeln hästens höjd minus 1 meter så borde hon väga 640 kg. någon som har erfarenhet av den formeln?
Kanske kan stämma rätt så bra på varmblodiga hästar men det är ju nästan tvärtom med kallblod (grövre sorten iaf) - min bruksnordis var 152cm i mankhöjd och vägde ca 625kg (minns inte exakt) när jag vägde henne sista gången.
En annan nordis, också kring 152cm hög, väger också som normalviktig kring 650kg. (som överviktig 740kg visade vågen på
Jag har haft turen att ha ridavstånd till lastbilsvågar på många ställen där jag haft hästen installad.
(bilskrotar brukar ha sån våg, och Svenska Foder, och dylika ställen)