Griffelbensbrott eller överben?

Sv: Griffelbensbrott eller överben?

Åh, vad skönt, trots allt. :) Så har man lärt sig något nytt också. :D

gahh Alexandra....!
kanske ska du på allvar överväga att stängsla om din hage :eek:
tänker på de där bilderna där de lever och far i slänten. :eek: :(
jag är väl trist och självisk, men i din situation skulle jag göra vad som helst för att eliminera alla chanser till hagskador vid detta laget, du har bara FÖR mkt käppar i dina hjul för att det ens ska vara milimeter roligt....... :( :cry:

gahh Alexandra....!
kanske ska du på allvar överväga att stängsla om din hage :eek:
tänker på de där bilderna där de lever och far i slänten. :eek:
jag är väl trist och självisk, men i din situation skulle jag göra vad som helst för att eliminera alla chanser till hagskador vid detta laget, du har bara FÖR mkt käppar i dina hjul för att det ens ska vara milimeter roligt....... :( :cry:

Det hände på betet, så.. det lär inte gå att skydda sig mot Murphy =/

(Betet är gammal vall, platt som en pannkaka, utom en liten snutt skog 'längst ner' - dvs inte rolig att leka i - som de bara använder på sommaren för att komma undan insekterna)

Kruxet sitter snarare i den lilla livliga damens livsglädjesuttryck... Hon kan bli lite väl 'yr i hatten' emellanåt (du har säkert sett busbilderna med?)

Så, om de bara kommer, var dock lång levtid, så blir det svindyra NEW-skydd i hagen, så kanske vi kan undvika några av skadorna iaf (allt kan man ju aldrig skydda sig emot, minns valacken som höll på att skära av sig senan på skarsnö, trots boot + heltäckande skydd, men det blir ju en 'glipa' i karleden precis nedanför kotan.. som man kan lyckas pricka in om man jobbar på det..)

åh sh-t, uppenbarligen finns det inga garantier oavsett procent oddsen, i din del av nejden..... :crazy:

ja för sjutton - sätt på skydd skydd och åter skydd vid detta laget. whatever it takes! såhär kan du inte ha det! :( :cry:

TYvärr har jag ju inte lyckas hitta de optimala benskydden (dvs mer heltäckande), men hittade ett par terrängskydd från NEW när jag surfade sist som ju borde skydda mot en del iaf, men ändå tillräckligt svala och lätta för att kunna ha halva/hela dygnet.

http://www.numberonerider.co.uk/acatalog/Airflow_Sport_Boot.html

De hade dock inte skyddat mot den här skadan tyvärr, och inte heller knäskadan, dvs det som gett henne konvalescens. Men det kan ju förhoppningsvis skydda mot en del iaf. Men förutom helinpackning med bomull och vetrap så är det nog bara att hålla tummen och be en bön att Muppe håller sig härifrån (för DET är han ju bra på.. sucka..)

bubbel plast vill jag linda mitt fullblod med...:)
han har en liknande skad på insidan men tyvär precis på senfästerna, vet kommer i morgon. suck!!!
han står nämligen redan :( pga en has skada.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 062
Hästvård Jag har aldrig haft en senskada på någon av mina hästar så jag är helt grön vad gäller detta. Men nu har i alla fall hästrackarn...
2
Svar
21
· Visningar
6 944
Senast: Corax
·
Hästvård En av mina hästar blev sparkad på utsidan av ena frambenet, strax nedanför knät. Hon fick en stor "knöl" som minskat i storlek efter...
Svar
3
· Visningar
4 106
Senast: Fladde
·
Hästvård Hade distriktsveterinären ute idag som skulle kolla på min andra ponnys mage. För ca 1 vecka sedan kom det upp en liten knöl nedanför...
Svar
7
· Visningar
1 769
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka