Senskada eller överben?

Sv: Senskada eller överben?

Indy var varken halt eller svullen förutom de tre första dagarna.

Jag skulle smörja på Orudis 2 ggr/dag i 10 dagar, det är nästan samma som volteren gel.

För oss tog det ca 3 mån innan vi var tillbaka. Men det var nog inte pga själva griffelbensbrottet, utan pga benhinne inflammationen.

Skönt att du kollade upp henne.

Sv: Senskada eller överben?

Ja det känns väldigt skönt att jag bestämde mig för att kolla henne. Fast nått annat var egentligen otänkbart när det gäller mig. ;) Är man petig och extremt nojig så är man.

Känns väldigt trist eftersom hon gick så bra nu, men men. Tur att jag har en annan häst på in/tillridning så jag i alla fall får göra nått.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst slog sig i hagen och fick ett överben utsidan på frambenet. Har varit oömt och kallt under flera månader. Härom dagen slog...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Noranovala
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 428
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama