elitbrodd.

Sv: elitbrodd.

tycker inte det är så outstanding. Har börjes brod som jag haft i säkert 6 år, ser ut som nya :)

Hur har du lyckats med det? För mig vore det detsamma som att använda samma samma säkerhetsbälte i bilen efter en krock, no way.:eek: Brodd är en förslitningsvara, tåbrodden byter jag vid varje skoning sen får man se hur traktbrodden ser ut. Men finns en tappad brodd i bak så byts alla bakbroddar i trakten.

Östersund, men han skickar inte. Bara köp över disk.

Nu har jag aldrig provat där, men det brukar sällan vara problem (undantaget GeKås) om man köper för lite större summa och betalar in i förskott. Även om de normalt inte säljer via postorder. Därför jag tänkta höra iaf =)

här köper vi dom på en lokal butik som heter ladugårdsinrede, fast jag kommer inte ihåg vad dom kostade.
en skillnad jag tycker är stor och orsaken till att jag valde dom är att jag tycker inte att dom sätter sig så som vanliga gör! alltså när man ska skruva ur dom så är dom nästan alltid lätta att få loss.

såg nu att dom börjat med webb shop, även om det krånglade för mig när jag var där inne så går det ju att maila och be dom skicka. tror dom tillverkar en del grejer själva och säljer via nordpost...

Nu har jag aldrig provat där, men det brukar sällan vara problem (undantaget GeKås) om man köper för lite större summa och betalar in i förskott. Även om de normalt inte säljer via postorder. Därför jag tänkta höra iaf =)

Jag tycker du resonerar väldigt konstigt men är du berädd att lägga ut en större summa typ 620:- för 100 brodd i stället för 160:- för 16 brodd `a 10:- vilket borde fylla ditt behov så är ju det naturligtvis helt upp till dig.

Din hovis blir jag heller inte riktigt klok på som tydligen helt verkar sakna "vinter kitt" då det tydligen saknas både elitbrodd och hela snösulor i lagret.

Ska kika där, annars gör jag som vanligt och beställer från Lillhästen, de är som sagt billigaste jag hittat. Beställer men 'ensamt' därifrån blir det ingen jättevinst, men ska iaf köpa ett täcke därifrån så då kan jag köpa en - två frp brodd därifrån.

Gick lite hårt åt lagret när jag aldrig orkade (mentalt) skruva ur de ur xx-donnans skor efter de dragits av, så jag skickade både skor, brodd och sulor (sulorna spelar iofs nada roll, så lite pengar och bara be hovis slå på nya sen, nu nästa skoning blir det ju de där buffersulorna jag tänkte prova). Så det är dags att köpa nya, går ju 16 st till nye herrn som går med 'budgetbrodd' nu, men jag brukar köpa ett rejält lager när det börjar sina och sen slippa bry mig på några år sådär =) Det 'försvinner' ju bara om nån tappsko går upp i rök, och de enstaka ggr de tappar någon.

Så, ska kika ladugårdsinrede =)

*Räcker upp en hand*

Du skrev: Så det är dags att köpa nya, går ju 16 st till nye herrn som går med 'budgetbrodd' nu,

Ett tips på fullblod är att aldrig brodda dom med vanlig Elitbrodd då den är för stor,bred,hög och slår sönder lederna på deras ben.

Här rekomenderar jag Elit brodd "Mini" den finns dock bara i 5/16 gäng men den gängningen har alla galoppjärn i vinterutförande så det ska inte vara några problem.

ja jag vet inte, men eftersom e är i samma skick som när jag köpte sem o fortfarane ger bra grepp ser jag ingen anledning att slänga dem.

Men om inte brodden slits, hur är det då med skorna. Byts dom vart tredje år?:o

han skos var femte till sjätte vecka så oroa dig inte för det. Men jag använder bara bro vid is/snö o det är inte överdrivet ofta här.

han skos var femte till sjätte vecka så oroa dig inte för det. Men jag använder bara bro vid is/snö o det är inte överdrivet ofta här.

Oroar mig inte alls för det, men om brodden slits så lite att du kan återanvända den i 6 år så torde ju skorna också klara sig väldigt bra.

Is o snö under max två månader på sex år håller jag med dig om är inte överdrivet ofta.

Slitstyrkan. Elitbrodden håller flera säsonger, vanliga brodd får jag byta flera ggr/säsong.

Elitbrodden har en platta mellan själva brodden ocg gängan som gör att den inte skruvar ut sig lika lätt- slitstyrkan vet jag inte om jag håller med om.....

Elitbrodden har en platta mellan själva brodden ocg gängan som gör att den inte skruvar ut sig lika lätt- slitstyrkan vet jag inte om jag håller med om.....

Jag har inga större problem med tappade brodd med vanlig brodd, fast jag har en sån där hylsnyckel och spärrskaft och drar dem med.

Kanske skiljer på olika typer av 'vanlig' brodd, men jag har använt tunahaken innan, och då har jag fått byta ut skarpslitna och snedslitna broddar betydligt oftare än med elitbrodden. Ffa har jag fått byta brodd pga tappad kärna, det tror jag aldrig hänt med elitbrodden under alla år. v*peppar peppar*

Sen gillar jag det lite rundare utseendet på elitbrodden med, mot det mer fyrkantiga med skarpare hörn på vanliga brodden.

Halloj!

Ursäkta en liten fråga bara, vad är det här lillhästen som ni skriver om? Skickar de på posten eller var finns butiken?

Har inte heller en enda brodd insåg jag nu (eller inga elitbrodd alttså. Vill inte använda de andra för det blir vassa kanter så fort och min lille kille är klumpig nog ändå utan att han behöver trampa sig med vassa brodd... :smirk:)

det gör de inte, har dessutom haft ett antal hästar under de åren. Men som sagt, det är sällan vinterväglag här ;)

Hej Hopp!

Har hört att elitbroddarna ska vara jätte bra , men vad är skillnaden? . hihi:p

Jag har sånna och dom slits inte ner lika fort + att dom sitter fast mycket bättre hon har inte tappat en ända sen ja började använda dom. :)

Halloj!

Ursäkta en liten fråga bara, vad är det här lillhästen som ni skriver om? Skickar de på posten eller var finns butiken?

Har inte heller en enda brodd insåg jag nu (eller inga elitbrodd alttså. Vill inte använda de andra för det blir vassa kanter så fort och min lille kille är klumpig nog ändå utan att han behöver trampa sig med vassa brodd... :smirk:)

Får ju inte skriva ut namn/länkar för då är det reklam, men jag har skickat ett PM till dig =)

Hur gick det??? Har tomten postat en jul klapp till dig och dina hästar???

Sket det sig så vet du ju att jag oxå är en tomte med många klappar till alla snälla barn.:bow:

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 202
Senast: Bowman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka