Hovar, igen! HJälp nu!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Rambolina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 116
Sv: Hovar, igen! HJälp nu!

Intressant vad vi har för olika tycken för vad en tävlingsryttare är :), vill gärna utveckla det lite om det går bra, vilken nivå eller hur mycket ska man tävla enligt dig för att inte bara vara hobbyryttare eller räcker det med några klubbtävlingar på grannklubben så räknas man som tävlingsryttare?

Visst har du rätt att den tråden handlade om dressyr, jag har nog missat i att du har tävlat i hoppning, får jag lov och fråga vilka klasser det var?

Intressant vad vi har för olika tycken för vad en tävlingsryttare är :), vill gärna utveckla det lite om det går bra, vilken nivå eller hur mycket ska man tävla enligt dig för att inte bara vara hobbyryttare eller räcker det med några klubbtävlingar på grannklubben så räknas man som tävlingsryttare?

Nu åker jag på däng men min bestämda uppfattning är att man inte är tävlingsryttare förän man rider nationellt och msv med godkända resultat. Med godkända resultat menar jag minst en säsong med jämna resultat. En lyckoträff kan alla lyckas med så tur vill jag inte räkna in här. Rider man på klubb,lokal nivå och kallar sig tävlings ryttare så anser i alla fall jag att man har lite väl bra självförtroende.

Därmed inte sagt att hobbyryttare ska klassas som nedvärderande utan enbart utifrån deras egen ödmjukhet anses som en ev. kommande tävlings ryttare.

Jag har massor av ödmjuka kunder som är hobby ryttare och väldigt måna om sina hästar,tränar och lägger ner enorm tid att utveckla sig som ekipage med sina hästar samtidigt som jag oxå har tävlings ryttare med samma mål och inriktning. Här är jag lyckligt lottad i mitt yrkesval att få vara med och bidra med det lilla jag kan hjälpa till med till dessa tacksamma seriösa hästägare.

Jag är av samma åsikt som dig men så vet jag inte heller vad Rambolina har tävlat på för nivå tidigare, det hoppas jag hon själv kan svara på.

Själv tävlar jag på lokal/regional nivå, på senare år bara i dressyr men hoppningen ska komma igång och tävlas nästa år igen är målet, och jag kallar mig själv för hobbyryttare, hästarna är min hobby och jag tränar och tävlar för det är kul.

Liknande trådar

Hästvård Jag har haft lite otur med hovslagare. Eller så är det mig det är fel på, det låter jag vara osagt. Nu till frågan/händelsen: Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 858
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 582
Senast: Liten
·
Hästvård Hej Fick hem en ny häst i Maj och hon var ny skodd, jag tyckte hon såg lång ut. efter några veckor verkade en hovslagare ner henne och...
Svar
17
· Visningar
7 572
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Jag har bytt hovslagare och är hittills nöjd (endast en skoning än så länge). Han var hemskt bra mot hästarna, trevlig och tar dessutom...
Svar
14
· Visningar
2 922
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka