Sv: Vill inte äta
Vet kom ut ca 20.00 igår kväll. Tittar på hästen och ska kolla pulsen. När det är gjort säger han bara "Förbered hästtransporten och lasta hästen så fort som möjligt. Hoppas bara han klarar att stå upp hela vägen till djursjukhuset i Helsingborg". Fy fan vad rädd jag blev. Jag fick själv höra på hjärtat och jag blev chockad, milt sagt! Ljudet går inte att beskriva.
Jag bröt ihop i bilen. Jag har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv. Jag var helt borta.
Vi har lyse i transporten så man kan se vad hästen gör, och jag ser bara min lilla Poznan blir svagare och svagare. Han bara hänger med huvudet. Jag trodde aldrig vi skulle hinna fram, men det gjorde vi, som tur var.
Klockan var väl ca 23.00 när vi kom fram till Helsingborg. Jag var för chockad för att fatta allt vad de gjorde med honom, men de "stack in handen" där bak och kände på tarmar osv. De tog fram massa slangar och pumpade i vatten genom näsan m.m, och så fick han tillslut komma in i en box och fick dropp.
De visste inte om han skulle klara sej, eller vad som skulle hända, men han har fått övernatta där inatt. Ljudet på hjärtat är ett blåsljud, vilket är normalt att äldre hästan får (min Poznan är 21 år gammal), men Poznans ljud var otroligt kraftigt, vilket är ovanligt.
Han ville ju heller inte äta eller dricka. De vet inte om det berodde på avmaskningsmedlet, men det är mest troligt. Men de tror att det var kolik som gjorde det.
Efter en sömnlös natt, så ringde de från Helsingborg och sa att han trots allt har "av sej själv" börjat äta och dricka lite. De sa att, även om blåsljudet är så kraftigt, så kan han leva med det, och det kommer att kunna gå att rida som vanligt.
Han kommer allså att klara sej! Ni fattar inte hur lycklig jag är! Men han ska stanna i Helsingborg till åtminstone onsdag, för att de vill röntka hjärtat.
Så, det var ju då två saker som inte var som det skulle.
Ojj, detta blev ett långt inlägg, men var iallafall så det var, och jag är glad : ]
Min älskling