• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare tenesie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 8 050
Sv: Kornkross

jag kan hålla med om att det kostar, priset har höjts med 10 kr på en månad på kornkross och 40 kr på hel havre här. Suck. Letar också annat ställe att köpa på.
Men på "min" granngården har de kornkross! Deras "eget" märke, Lantmännen eller vad det heter..

Men det kostar ju så mycket på granngården, sen har dom inte kross utan bara hel. Tänkte om man kanske kan köpa direkt av någon bonde?? Men jag kan ju inte sitta o ringa runt till bönder och fråga om dom har kornkross att sälja

Hos oss här nere i Södra Sverige så finns det korn kross och dom är faktiskt också billigare änn tex, Ekohallen. Granngården tar då 79kr för en säck.

jag kan hålla med om att det kostar, priset har höjts med 10 kr på en månad på kornkross och 40 kr på hel havre här. Suck. Letar också annat ställe att köpa på.
Men på "min" granngården har de kornkross! Deras "eget" märke, Lantmännen eller vad det heter..

Vad kostar en säck på "eran" Granngården?

Den kostade ca 90 kr sist jag köpte, men det var förra månaden. Köpte havre idag och då hade den höjts med 1 kr sen förra månaden, så får väl se vad kornkrossen kommer att kosta den här gången!

Någon som har erfarenhet av att ge sin häst det? För- och Nackdelar?

jag ger kornkross.
det är bra till häsatr som behöver komma upp i hull.inte lika mkt energi i som i havre.korn är ett bar fodermedel tycker jag.bra till häsatr som blir för pigga utav havre

Hej. Mitt fullblod får hel korn som jag skållar med kokhett vatten o sedan får stå i ca 12 tim, funkar bra, det verkar som han tillgodogör sig det eftersom det inte syns några korn i bajset. Han får 1,6 kg per dag (torrt). Förut hade jag krossat korn blandat med betfor, men det fick jag hosta av när jag skulle dosera det.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
943
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: ako
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Vad behöver man egentligen ge till sin häst utöver grovfoder såsom hösilage?
Svar
3
· Visningar
316
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna