Bilder på klippning

Sv: Bilder på klippning

satt å läste igenom hela tråden å allas åsikter om klippning, själv har jag helklippt båda hästarna här hemma, dom står i uteboxar och täckas väl. anledningen till att jag är noga med att klippa dom ordentligt är att svettas dom och står kallt så finns det stor chans för sjukdommar jag inte vill veta av. min häst behöver bara titta på en sadel för att bli dyngsur med päls. ;) jag helklipper henne, och sparar helst bara en triangel vid svansen. sen älskar jag att klippa nya mönster på rumpan på hästarna, förra året var det hjärtan som var grejjen. i år så satsade jag stenhårt vid halloween och min häst fick ett spöke och kompisens häst fick en dödskalle, tänkte ja kanske borde ta ett par bilder å sätta in :bump:

ohja det vill vi se :)

lite nyfiken på döskallen ;)

tänkte testa klippa ett mönster idag när jag endå helklippte, men glömde bort det :crazy:

ohja det vill vi se :)

lite nyfiken på döskallen ;)

tänkte testa klippa ett mönster idag när jag endå helklippte, men glömde bort det :crazy:

min häst är nog bäst på att sätta päls så jag brukar få klippa henne 3-4 gånger under vintern, så jag kan klippa många olika mönster. å hon sätter päls hur varmt jag än täckar henne, så tro nu inte att hon står å fryser, för d gör hon inte :d

hehe jo känner igen det där. klippte min herre i början av okt, slutet av okt och nu i slutet av nov.

så här såg min ut i fjol.Bilder från i år har jag inga men han ser nästan likadan ut fast utan hjärta denna gången.:p

jag har bara hunnit klippa 2 gånger hitills oc måste lämna in mina skär på slipning innan ja sätter igång igen. annars lär det inte bli klippt alls :angel:

att klippa mönster kan va lite fixit, jag började att göra hjärtan, brukar använda tavelkrita till att rita upp mönster först, det går lätt att borsta bort när man är klar. har man en ljus häst funkar svart whiteboardpenna, det går bort efter nån dag eller 2 :)

Nejdå inte så farligt svårt.Man kan som någon annan skrev skissa först med tavelkrita alt kol på en ljusare häst.Jag har rakat bokstäver,siffror ,pilar,stjärnor,hjärtan,blommor, månar, och olika andra mönster. det är bara fantasin som sätter gränser.Går även att göra finurliga grejer om man har tillgång till en mindre maskin.en sådan för huvud och ben tex.Ska raka min nu i dagarna igen.. blir antagligen nått på rumpan denna gång..vad vet jag dock inte än ;)

tyvärr har jag inga fler bilder :(. Vet att det var en tjej för nått år sedan som visade jätte fina bilder på olika klippningar med mönster minns dock inte vad den användaren heter..men någon annan kanske kommer ihåg?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 117
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 598
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 128
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 245
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V