Det är precis det som det hela handlar om. Du gnäller både här o där hur dyra vissa hovisar är men glömmer helt bort att ju mer kunskap och utbildning en yrkesutövare har så berättigar det oxå till en helt annan taxa.
Själv skulle jag aldrig betala ens mer än 200:-/timmen till en instruktör som varesig har behörig utbildning eller ens anser att det har av betydelse att kunna uppvisa en legimitation på att man har i alla fall dom mest elimentära grundkunskaperna genom C licens i det man intruerar i. Varför tror du dessa A,B.C tränarutbildningar har uppkommit??? Jo för att sålla bort oseriösa utövare. Sedan är det upp till kunden att be om att få se utförarens behörighet.
En A tränare skulle jag lätt betala 850:-/timmen till för då finns det ngt som styrker kompetens,kunskap och erfarenhet och ett bevis för att man klarat utbildningen.
Nelson Pessoa tar 5.000:- för en helg kurs/ekipage och det är värt varenada krona.
Jag ser ingen skillnad på en A tränare eller A hovis som kan uppvisa att man genomgått hela utbildningen och även lever upp till det den är tänk att uppnås.
Så snälla sluta med att jämföra hovisar med dig själv och påstå att vissa är dyra. Själv tycker jag du är snordyr och resonerar helt bristfälligt.