Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Så, då har jag äntligen gjort det.... har lixom laddat hela helgen och nu är det över....och det var HUR KUL som helst:love: men gissa...
2
Svar
25
· Visningar
3 041
Senast: Arabizar
·
Ridning Vilka här ska delta i ridtravartävlingarna i Strängnäs? Jag ska amnäla mig såfort jag lyckats hitta lite mer info. Har varit inne på...
2
Svar
21
· Visningar
2 271
Ridning I söndags var jag och tittade på kallbldsdressyr!:laugh: Jätteroligt, det blev en jämn tävling där alla tävlade med samma sorts hästar...
Svar
10
· Visningar
1 435
Senast: fjordtokan
·
Ridning är nyfiken på om ni tävlar era ridtravare? vilken gren? vilken nivå? hur ofta? kan va kul att se hur dte går på tävlingsbanorna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 250
Senast: AusboCaligula99
·
Ridning Skulle behöva lite tips på vad man ska tänka på när man åker och tävlar. Till exempel, om man är hela dagen borta, och tävlar i flera...
2
Svar
20
· Visningar
3 111
M
Ridning Hej :) nu är det så att min kompis har en f.d varmblodig travare som hon ägt nu i 5 år och jag har varit med redan från början och...
Svar
3
· Visningar
1 320
Senast: Ingela_S
·
D
  • Låst
Ridning Jag har en kompis från Gotland som har 2 egna hästar ( en outbildad varmblodstravare på 25 år och en outbildad fjording på 25 år)...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 232
Senast: Lavinia
·
J
Ridning Är fortfarande i funderings stadiet på köpa en häst, vad tycker ni man ska tänka på /ta i beaktande innan beslutet tas?
Svar
11
· Visningar
3 055
Senast: cristobal
·
J
Ridning Ja som rubriken lyder frågan, vad tycker ni? Nu en följd fråga, när man märker att hästarna börjar "musklas av", att de inte...
2
Svar
26
· Visningar
3 065
Senast: jeskre
·
Ridning Är det fullkomligt omöjligt att få en häst att piaffera om den inte har "talang" för det redan från början? Jag har en stor dröm om...
2
Svar
20
· Visningar
3 207
Senast: Totola
·
Ridning ...ja, blev riktigt less idag, behöver pepp, tips och idéer. Min häst har jag redan skrivit så mycket om, många vet säkert mycket om...
2
Svar
20
· Visningar
2 136
Senast: lady_vip
·
Ridning Rider och tävlar en häst som sticker ut tungan till höger när man rider. Har provat det mesta men den lirkar sig ut i alla fall. Igår...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 111
Senast: saandraaa
·
Ridning Har ni några tips på hur man på ett skonsamt sätt kan träna upp magmusklerna på en häst med svag rygg? Gärna idéer från marken och...
Svar
18
· Visningar
4 246
Senast: Nominous
·
J
Ridning varför? För att han kan. Ledarskap? En ridskole häst, gammal så man kan inte skylla på unghäst fasoner heller. De flesta hästar...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: _Amazing_
·
Ridning Det finns trådar för hästar födda olika år, så jag är sugen på en tråd med delade erfarenheter med er andra som nyss köpt häst. Vi var...
Svar
7
· Visningar
1 229
Senast: Lindsen
·
L
Ridning Hejsan Jag ska lämna mina älskade mörka småländska skogar för jag hittade kärleken på Skånes kust, närmre bestämt Helsingborg. Men...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: Stallkatten
·
N
Ridning Jag behöver hjälp med förslag på ridövningar till min häst. Hon har blivit mycket stel i halsmuskel / bog på vänster sida, och vill inte...
Svar
2
· Visningar
1 321
Senast: Popcorn
·
Ridning Jag skulle gärna vilja ha tips på hur man bygger upp dessa muskler. Jag har ju själv kunna konstaterat att nya pållen inte är direkt fit...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: cahs
·
F
Ridning Har ni hunnit plask plaska med era hästar i havet ännu? :D Min pålle fick lufsa runt i vattnet idag, hon tycker det är roligt att lukta...
2
Svar
23
· Visningar
1 952
Senast: Septicemia
·
A
Ridning Jag är så himla nyfiken... Vart / Hur rider ni alla allra helst? :D Alltså.. Exempel för "Hur" - Barbacka etc. Exempel för "Vart"...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 157
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII